۱۰-میلیون-نفر-در-کشور-به-ویروس-کرونا-مبتلا-شده-اند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون نفر در افغانستان به بیماری کووید۱۹ مصاب شده اند که ۳۱.۵ درصد نفوس کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه، روز چهارشنبه(۱۵ اسد) به خبرنگاران گفت که این سروی در همکاری با سازمان جهانی صحت و پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده در سراسر افغانستان انجام شده است.

به گفته آقای عثمانی، یافته‌های آنان از این سروی نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون نفر در این کشور به بیماری کووید۱۹ مصاب شده اند که ۳۱.۵ درصد نفوس افغانستان را تشکیل می‌دهد.

آقای عثمانی افزود: "این آمار در زون‌های مختلف افغانستان متفاوت است؛ مثلاً در کابل، ۵۳ درصد، در ولایات شرقی ۴۲.۹ درصد، در ولایات مرکزی، ۳۶.۳ درصد، در ولایات غربی، ۳۴.۱ درصد، در ولایات شمال شرقی، ۳۲.۴ درصد و به همین شکل کمترین واقعات مثبت در دایکندی و غور بوده است که در این ولایات ۲۱.۱ درصد مردم مبتلا به کروناویروس شده اند."

بر بنیاد این سروی، تنها در کابل ۴۶.۴ درصد کودکان به کروناویروس مبتلا شده اند که انتقال دهندگان فعال بیماری کووید۱۹ برای دیگران بوده اند.

سرپرست وزارت صحت افغانستان همچنان گفت که شهرهای بزرگ نسبت به روستاها بیشتر گواه واقعات مثبت کروناویروس در این کشور بوده و از میان این ۱۰ میلیون نفر، ۳۲ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهد.

آقای عثمانی از احتمال موج دوم شیوع این ویروس در افغانستان هشدار داد و بار دیگر از شهروندان این کشور خواست که باید به توصیه‌های این وزارت توجه جدی کنند.

بر اساس آمارهای رسمی این وزارت تا اکنون ۳۶هزار و ۸۲۷ نفر در این کشور مبتلا به کروناویروس شده که از این میان، ۱۲۹۴ تن آنان جان باخته اند.

این درحالی است که بربنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، ویروس کرونا تا چاشت چهارشنبه(۱۵ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۰۰ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۸ میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

۱۰ میلیون نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد