۱۵-عضو-مهم-گروه-طالبان-در-غزنی-به-قتل-رسیدند

دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام نموده که در نتیجه عملیات و حمله‌های هوایی نیروهای امنیتی بر مواضع طالبان، ۱۵ عضو این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی غزنی که امروز پنج‌شنبه( 12، ثور) منتشر شد، آمده است که این عملیات‌ها در ولسوالی‌های واغظ، مقر و زنخان این ولایت اجرا شده است.

 اعلامیه افزوده است، در نتیجه حمله هوایی بر یک کاروان گروه طالبان در قریه ملک خیل ولسوالی واغظ غزنی، زیرگل از فرماندهان مهم گروه طالبان، دو عضو کمیسیون اقتصادی شورای کویته و ۷ شهروند خارجی عضو طالبان کشته شده‌اند. در این خبرنامه در مورد هویت اعضای خارجی گروه طالبان جزئیات داده نشده است.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی هم‌چنان گفته است که در یک حمله هوایی دیگر نیروهای مأموریت قاطع در قریه سنگاسی ولسوالی مقر ۵ عضو گروه طالبان کشته شده‌اند. به همین ترتیب یک مورد عملیات نیروهای ویژه ارتش در ولسوالی زنخان غزنی بدون نتیجه به پایان رسیده است.

غزنی در جنوب کشور یکی از ولایات ناآرام بوده و جنگ‌جویان طالبان بر بخش‌هایی از این ولایت تسلط کامل دارند و در جنگ با نیروهای دولتی به سر می‌برند. از چهار ماه به این سو نیروهای افغان و خارجی در حال سرکوب این جنگ‌جویان هستند.

این درحالی است که گزارش ها از ولایت غزنی می رسانند که حوالی ساعت ۳ شب گذشته صدای انفجار شدید را شنیده اند و صبح امروز پنج شنبه(12، ثور) دیده اند که زیارتگاه شمس‌العارفین، تخریب شده است.

۱۵ عضو مهم گروه طالبان در غزنی به قتل رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد