۲۸۳-مورد-جدید-کرونا-و-مرگ-تن-در-یک-شبانه‌روز

وزارت صحت عامه کشور اعلام نموده که در یک شبانه‌روز گذشته ۲۸۳ مورد جدید ویروس کرونا شناسایی و ۱۶ تن در اثر این بیماری جان باخته اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(10، قوس) منتشر شده، آمده است که در یک شبانه‌روز گذشته، ۱۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان‌شان را از دست داده‌اند.

وزارت صحت همچنان گفته که نتیجۀ ۲۸۳ تن به تازه‌گی مثبت اعلام شده و در همین مدت، ۵۷ بیمار کرونایی درمان شده‌اند.

براساس گزارش، روی‌دادهای جدید در ۲۰ ولایت ثبت شده است. از میان جان‌باخته‌گان در شبانه‌روز گذشته، ۸ تن در بدخشان، ۵ تن در هرات، ۲ تن در کابل و یک تن در زابل در پی ابتلا به کرونا جان داده‌اند.

وزارت صحت می‌گوید که تاکنون ۴۶ هزار و ۴۹۸ تن در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و یک‌هزار و ۷۷۹ تن در پی ابتلا به آن جان‌شان را از دست داده‌اند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته طی دو نشست با مسئولین وزارت صحت عامه، در خصوص تدابیر برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا و چالش های ناشی از آن، گفت که عمده ترین بحث در اینجا حاکمیت قانون است و مردم افغانستان باید از تطبیق حاکمیت قانون و حکومتداری خوب کاملاً مطمئن شوند.

رییس جمهور غنی بر تامین حاکمیت قانون و نظارت قوی حکومت در مصرف منابع کرونا تاکید ورزید و گفت که نهادهای عدلی و قضای باید قضیه‌های جرمی را بررسی کنند.

۲۸۳ مورد جدید کرونا و مرگ 16 تن در یک شبانه‌روز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد