۷۰-درصد-جمعیت-جهان-در-سال-جاری-واکسینه-شوند

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر خواهان جلوگیری از همه‌گیر ویروس کرونا شده و گفته‌است که تا اواسط سال جاری باید ۷۰ درصد جمعیت جهان واکسینه شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، امروز یک‌شنبه (۲۹ حوت) با نشر توییتی گفته‌است که باید به پاندمی کرونا در جهان پایان دهیم.

وی همچنین افزوده‌است که علیرغم بحران‌های متعدد دیگری که دنیای امروز ما با آن مواجه است، ما باید تا اواسط سال جاری به هدف خود برای واکسینه‌کردن ۷۰ درصد از مردم در همه کشورها برسیم.

این در حالی‌ است که سازمان جهانی صحت نیز اخیرا اعلام کرده‌بود که موارد ابتلا به کرونا در جهان در حال گسترش بوده و این را یک مشکل بزرگ برای جهان خوانده‌است.

این نهاد به کشورها هشدار داده که در برابر این ویروس هوشیار بمانند.

تدروس آدهانوم؛ رییس سازمان جهانی صحت گفته‌است که «این افزایش با وجود کاهش آزمایش‌ها در برخی کشورها اتفاق می‌افتد، به این معنی که مواردی که می‌بینیم فقط نوک کوه یخ است.»

در همین‌ حال، آنتونلا ویولا؛ استاد ایمنی‌شناسی در دانشگاه «پادوا» ایتالیا نیز گفته‌ بود که «من با کاهش محدودیت‌ها موافقم؛ زیرا پس از دو سال نمی‌توان آن را به عنوان یک وضعیت اضطراری در نظر گرفت. ما فقط نباید فکر کنیم که کووید دیگر وجود ندارد و بنابراین اقدامات کاملاً ضروری را که اساساً نظارت و ردیابی مستمر موارد ابتلا و حفظ الزام به زدن ماسک در مکان‌های بسته یا بسیار شلوغ است را رعایت کنیم.»

۷۰ درصد جمعیت جهان در سال جاری واکسینه شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد