-درصد-زنان-فاصله-میان-ولادت-ها-را-رعایت-نمی-کنند

معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه می گوید؛ یکی از مشکلات عمده، فاصله بین ولادت ها است که از سوی ۲۰ درصد زنان رعایت نمی شود، بنابراین باید عامل اساسی آن ارزیابی گردد.

به گزارش افغان نیوز: احمد جان نعیم، معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه، امروز یک شنبه(4، سنبله) در محفل معرفی محصولات اساسی صحی که توسط موسسه بازاریابی اجتماعی افغان برگزاری گردیده بود، گفت؛ این برنامه روی چهار مشکل صحی دایر شده است.

وی افزود؛ وزارت صحت عامه طی یک و نیم دهه برسر رشد صحی کار کرده اما هنوز مشکلات جدی سد راه زنان و اطفال وجود دارد.

نعیم تاکید داشت که تمرکز سکندر خصوصی روی رشد صحی برجسته بوده و وزارت صحت عامه نیز زمینه سرمایه گذاری سکتور خصوصی در بخش دوا را فراهم کرده است.

به باور وی؛ یکی از مشکلات عمده، فاصله بین ولادت ها است که از سوی ۲۰ درصد زنان رعایت نمی شود، بنابراین باید مشکلات اساسی در این زمینه ارزیابی و برطرف گردد.

معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه تصریح کرد؛ دوای که امروز معرفی می گردد، از کیفیت بسیار بلند برخوردار می باشد و قرار است در آینده نزدیک به بازار عرضه گردد.

وی همچنان اظهار داشت؛ پولی که جامعه جهانی به وزارت صحت کمک می کند، ناچیز بوده و نمی تواند جوابگوی نیازمندی سکتور صحت افغانستان باشد. بنابراین تداوی ۱۴۲۰ طفل در مدت ۵ سال از سوی موسسه اجتماعی افغان، یک یاقدام نیک و پسندیده می باشد.

این درحالی است که براساس آخرین گزارش سازمان صحی جهان، افغانستان بالاترین میزان مرگ و میر مادران در جهان را دارد. زیرا عدم دسترسی به داکتر و دوا، فقر و موانع فرهنگی برای استفاده از مراقبت های صحی، از جمله عوامل آن می باشد.

20 درصد زنان فاصله میان ولادت ها را رعایت نمی کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد