افزایش-محصول-پرواز-های-عبوری-از-فضای-افغانستان

رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی می گوید که عواید ناشی از محصول پرواز های عبوری از فضای کشور در مقایسه با گذشته چند برابر شده است.

به گزارش افغان نیوز: محمود شاه حبیبی، رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که حریم فضایی کشور در دست دولت افغانستان است واز سوی متخصصان داخلی اداره می شود. این سیستم در بر گیرنده شبکه ای است  که در ۳۶ منطقه در سراسر افغانستان نصب شده واز طریق یک مرکز ساحوی در میدان هوایی حامد کرزی، همه پرواز های عبوری از فضای کشور، کنترول می شوند.

حبیبی همچنان گفت: محصول هرپرواز عبوری از فضای افغانستان که قبلاً ۵۰۰ دالر امریکایی بود، از اگست سال گذشته میلادی بدینسو، به ۷۵۰ دالر افزایش یافته است. وی افزود که عواید ناشی از محصول پرواز های عبوری از فضای کشور در مقایسه با گذشته چند برابر شده و میزان مجموعی آن در سال گذشته به ۶ میلیارد افغانی رسیده است.

با انتقال مسوولیت مستقلانه کنترول حریم فضایی کشور به دولت افغانستان،  قیمت مصارفی که برای خدمات هوایی پرداخت می شد کاهش می یابد، کیفیت خدمات بالا می رود ومصارف مدیریت این سیستم، به صورت بنیادی کاهش پیدا می کند.

این درحالی است که سیستم پیشرفته کنترول حریم فضایی کشور، روز پنجشنبه رسماً از سوی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی در کابل افتتاح شد. رییس جمهور در آن مراسم گفت استقلال فضایی که یکی از اهداف عمده حکومت وحدت ملی بود، کمایی شده است.

افزایش محصول پرواز های عبوری از فضای افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد