-طفل-جهت-درمان-به-آلمان-فرستاده-می-شوند

سره میاشت یا جمعیت حلال احمر افغانی از انتقال ۹۹ طفل جهت تداوی امراض قلبی شان به کشور آلمان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: جمعیت حلال احمر افغانی یا سره میاشت امروز سه شنبه( 24 – دلو) درکابل، طی نشست خبری، از انتقال 99 طفل زیر سن 11 سال، در کشور جرمنی خبر داه است.

میرویس اکرم، سرپرست سره میاشت گفت: تفاهمنامه همکاری تحت نام "دهکده صلح میان افغانستان و کشور آلمان" به منظور عرضه خدمات صحی برای مردم این افغانستان درسال 2008 میلادی به امضاء رسیده بود.

وی علاوه نمود که دهکده صلح، جهت عرضه بهتر خدمات صحی برای مردم افغانستان در داخل و خارج از کشور متعهد و همکار می باشد.

وی افزود که بعد از حمله بر سفارت آلمان، این اولین پروگرام است که 99 طفل را جهت تداوی شان به آلمان انتقال میدهیم.

از سوی هم سلیم بهره مند، رئیس خدمات صحی سره میاشت می گوید:« هر روز بیش از 15 طفل مریض جهت تداوی در سره میاشت راجستر می شوند.»

وی افزود، بیش از 300 مریض راجستر داشتیم که از این میان، 99 طفل گزینش شده و به جرمنی فرستاده می شوند. 32 تن آنان دختر و 67 تن دیگر آن را پسران تشکیل میدهند.

وی علاوه نمود که تا اکنون 4 هزار طفل تداوی شده و بیش از 6 هزار طفل دیگر راجستر می باشند.

رئیس خدمات صحی سره میاشت می گوید که 50 کلینیک در سراسر کشور برای عرضه خدمات صحی  از طرف سره میاشت و یا جمعیت حلال احمر ایجاد شده که حدود 25 هزار داکتر در سراسر کشور فعالیت دارند.

این درحالی است که شمارزیادی از شهروندان که اطفال شان به مرض سراخ قلب و یا امراض علاج ناشدنی مبتلا اند، می گویند که بخاطر نبودن داکتران متخصص، امکانات لازم و فقر اقتصادی نتوانسته اند که اطفال شان را جهت تداوی به خارج از کشور انتقال دهند، اما جمعیت حلال احمر و یا سره میاشت گفته است که در عرصه خدمات صحی برای مردم افغانستان متعهد و صادق می باشد.

99 طفل جهت درمان به آلمان فرستاده می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد