-فدراسیون-ورزشی-از-حق-رای-محروم-شدند

مسوولان ۲۳ فدراسیون ورزشی می گویند که در انتخابات اعضای کمتیه ملی المپیک، تمام این فدراسیون از حق رای محروم شدند.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان حدود 23 فدراسیون، امروز دو شنبه( 13 – حمل) درکابل، طی یک گردهمایی خواهان لغو برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک شده، اظهار داشتند که این انتخابات بنابه سلیقه های شخصی برخی از افراد استفاده جو، برگزار شده است.

محمد نصیر حکیم زاده، معاون فدراسیون نشان زنی و نیز یکتن از این معترضان، تمام برنامه های مسئولان کمتیه ملی المپیک را پیرامون برگزاری انتخابات، نادرست خوانده، اظهار می دارد که اگر مشکلات فدراسیون های ثبت و راجستر شده، حل نشود، هرگز اجازه تعین و گزینش خود سرانه را نخواهیم داد.

وی خاطرنشان ساخت، تمام برنامه ریزی های کسانیکه در راس کمیته ملی المپیک هستند، خلاف قانون و ارزش های ملی می باشد.

وی تصریح نمود، کمیته ملی المپیک و ریاست تربیت بدنی، بنابر دلایل نادرست اظهار داشته اند که فدراسیون ها، حکم ریاست جمهوری را نداشته و المپیکی نیست، حق رای را ندارند.

وی تاکید دارد که اگر حق رای به فدراسیون ها داده نشود، به اعتراضات خود ادامه داده و این مسئله را با نهادهای بین‌المللی  و شورای المپیک در جریان گذاشته و مانع برگزاری انتخابات خواهیم شد.

ازسوی هم، مسئوده خلیلی، رئیس فدراسیون پنج‌گانه و یکتن دیگر از این معترضان نیزخواهان حق رای شان شده ومی گوید که درمیان 23 فدراسیون ورزشی تنها 5 هزار دخترخانم فعالیت دارند.

 وی تاکید دارد که اگر حکومت در این امر توجه جدی نداشته باشد و تعداد زیادی از فدراسیون های ورزشی را بنابه دلایلی لغو نماید، انگیزه جوانان ورزشکار را صلب نموده و مانع پیشرفت شان درسطح کشور و منطقه خواهند شد.

او همچنان خاطر نشان می سازد که با ادامه چنین وضعیت، سطح بیکاری جوانان درکشور افزایش یافته و آینده مردم به خطر مواجه خواهد شد.

قابل ذکر است که حدود دوماه قبل، رئیس جمهور، فرمان لغو کمیته ملی المپیک موازی را اعلام نموده بود.

23 فدراسیون ورزشی از حق رای محروم شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد