-عملیات-نظامی-در-ولایت-کشور-جریان-دارد

مسئولان وزارت‌های دفاع و داخله بیان میکنند که؛ در حال حاضر در ۱۹ عملیات نظامی در ۱۴ولایت کشور علیه مخالفان مسلح دولت جریان دارد و در این نقاط مخالفان سرکوب میشوند

دولت وزیری سخنگوی وزارت‌ دفاع ملی امروز (سه شنبه 13 میزان) در یک کنفرانس خبری گفت؛ دشمنان مردم افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی تمام تلاش خود را به خرج دادند تا در این کشور پایگاه دایمی درست کنند اما ناکام شدند.

وزیری از شایعات مبنی بر سقوط ولسوالی خانشین ولایت هلمند گفت؛ جنگ در شماری از ولسوالی‌های هلمند بین نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد اما هیچ ولسوالی سقوط نکرده است و خبر نشر شده در این رابطه صحت ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع ملی بیان کرد؛ 19 عملیات در 14 ولایت کشور جریان دارد و عملیات دوم شفق نیز به زودی برای سرکوب مخالفین شروع میشود. وزیری افزود؛ نیروهای کماندو و نیروهای هوایی در ولایت ارزگان مستقر شده اند و به زودی اقدام به تصفیه کامل شهر ارزگان میکند.

این مقام وزارت دفاع گفت؛ لانه تروریستان در هر گوشه و کنار کشور وجود داشته باشند، مورد هدف نیروهای امنیتی قرار میگرند و از بین برده خواهند شد.

از سوی دیگر صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت؛ دشمنان مردم افغانستان از چند سال به این سو میخواستند در ولایت ننگرهای پایگاه دایمی ایجاد کنند اما با تلاش و مبارزه نیروهای امنیتی ناکام شده اند. او افزود؛ دشمنان مردم افغانستان در همه ولایت‌های کشور ناکام شده اند اما این به معنی ختم جنگ نیست.

صدیقی افزود؛ در 6 ماه گذشته 5 فرمانده ارشد گروه طالبان، همراه افراد خود در ولایت قندوز از بین رفته اند اما با وجود آن دست به تحرکات نظامی می‌زنند.

سخنگوی وزارت داخله گفت؛ 97 درصد حملات مخالفین قبل از اینکه به هدف خود برسند از سوی نیروهای امنیتی خنثی میشوند و تنها 3 درصد آن است که مشکلات را به بار می‌آورند و به هدف خود می‌رسند.

در سال جاری ناامنی در شماری از ولایت‌های کشور افزایش یافته است.

از سوی هم در گذشته شماری از نمایندگان ولایات مرکزی از عدم رسیدگی امنیتی به شاهراه های منتهی به این ولایات شاکی بودند که سخنگویان نهاد های نظامی در این مورد بیان کردند که به زودی برای امن ساختن این مناطق عملیات گسترده نظامی آغاز میشود.

19 عملیات نظامی در 14 ولایت کشور جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد