ما-به-همکاری-جهانیان-نیاز-داریم-ثبات-افغانستان-به-نفع-همه-کشور-های-منطقه-است

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور امروز در کنفرانس بروکسل گفت؛ کشورهای منطقه و جامعه جهانی باید با حکومت و ملت افغانستان همکاری کنند تا این کشور امن گردد و ثبات افغانستان به نفع همه است.

به گزارش افغان خبر؛محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور که امروز (چهار شنبه 14 میزان) در جمع کشورهای کمک کننده به افغانستان در شهر بروکسل صحبت می‌کرد، گفت؛ ناامنی و فساد اداری تا اکنون از مشکلات جدی سر راه مردم و حکومت افغانستان به شمار میرود و برای مبارزه با تروریزم و فساد اداری افغانستان نیاز به همکاری جامعه جهانی است.

آقای غنی بیان داشت؛ طالبان در آستانه برگذاری کنفرانس بروکسل یک بار دیگر  به ناامن ساختن ولایت قندوز و هملند نشان دادند که میتوانند کشور را ناامن سازد. او گفت؛ نیروهای امنیتی توانایی مبارزه با تروریزم را دارد و باید بیشتر از این نیز تقویت شود.

او گفت؛ حکومت وحدت ملی تلاش میکند تا مخالفین دولت را از طریق گفتگو به میز مذاکره حاضر کنند، اما این اقدام دولت افغانستان نیاز به همکاری کشورهای منطقه و جامعه جهانی دارد. اشرف غنی تاکید کرد؛ تروریزم مرز ندارد و ناامنی افغانستان، به معنی ناامنی کشورهای منطقه است.

همچنان رئیس جمهور گفت؛ در سه ماه اخیر سکتور خصوصی بیش از یک میلیارد دلار در بخش پروژه‌های زیربنایی سرمایه گذاری کرده است که این امر نشان دهنده رشد سرمایه گذاری است. او افزود؛ حکومت وحدت ملی توجه ویژه به تولید انرژی در کشور داشته است مانند آمدن لین کاسا یک هزار، خط آهن از کشور چین و پروژه تاپی که با عملی شدن این پروژه‌ها افغانستان در بین کشورهای منطقه جایگاه خاص پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت؛ فساد یکی از مشکلات جدی سر راه حکومت وحدت ملی بوده است اما مرکز عدلی و قضای ایجاده شده تا با فساد به گونه جدی مبارزه صورت گیرد. او بیان داشت؛ دولت افغانستان یک بار دیگر نشان داد که میتواند با گروه‌های مخالف دولت صلح کند و نمونه آنرا میتوان به صلح با حزب اسلامی اشاره کرد.

در اخیر محمد اشرف غنی گفت؛ یکی از دست آوردهای حکومت افغانستان توانمندسازی زنان است که در حال حاضر میتوانند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند. او افزود؛ فقر نیز یکی از مشکلات جدی سرراه حکومت فعلی است اما با ایجاد کار و اشتغال میتوان از فقر جلوگیر کرد.

ما به همکاری جهانیان نیاز داریم/ثبات افغانستان به نفع همه کشور های منطقه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد