-فرد-ملکی-در-جریان-ماه-گذشته-کشته-شدند

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی اعلام کرده که در جریان ماه گذشته (دسمبر) به ۲۷۸ تن از افراد ملکی تلفات وارد گرديده که از جمع آنها ۱۸۴ تن شهید و ۹۴ تن دیگر زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: به اساس معلومات گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی(CPAG)، از جمع تلفات یادشده، در کابل ۵۵ فرد ملکی شهید شده و ۳۰ تن دیگر زخمی گرديده اند.

 حمله بر معینيت شهدا و معلولین و ساختمان وزارت فوایدعامه در کابل، خونین ترین رویداد بود که در نتیجۀ آن ۴۷ فرد ملکی شهید و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند، که در جمع آنها ۷ زن کشته شده و ۱۱ زن دیگر زخم برداشته اند.

قابل یادآوری است که همه تلفات این درگیری و انفجار، بر جوانان تعلیم یافته و مامورین بخش ملکی حکومت وارد شده است.

 گرچه مذاکرات صلح به سطح جهانی شدت گرفته؛ اما از طرف دیگر در برخی ولایات کشور، درگیری نیز شدت يافته، که در اثر آن تلفات بیشتر به افراد ملکی وارد میشود.

در اعلامیه آمده که یک بار دیگر، به سازمان ملل و ایالات متحدۀ امریکا صدا کنیم که به تلفات افراد ملکی در افغانستان توجه کند و اطراف درگیر نبرد را تشویق نماید تا از تلفات ملکی جلوگیری کنند.

این گروه از مخالفان مسلح حکومت خواست که از حملات گروهی در شهرها خودداری نمایند تا تلفات گستردۀ افراد ملکی  تکرار نشود.

 گروه یادشده که از حدود ۲۰ نهاد جامعه مدنی تشکیل شده است، طی هر ماه گزارش تلفات افراد ملکی را نشر میکند و در این عرصه، از طریق رسانه ها و نشست های مختلف، برای خانواده های قربانیان دادخواهی می کند.

 این درحالی است که گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، در اعلامیۀ ماه نومبر، ارقام تلفات ملکی را ۴۲۵ تن گفته بود که از جمع آن، ۲۱۳ تن شهید و ۲۱۲ تن زخمی شده بودند.

184 فرد ملکی در جریان ماه گذشته کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد