عبدالله-طالبان-جنایتکار-مسؤول-کشتار-شهروندان-اند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مراسم رونمایی استراتیژی کاهش خطرات و اثرات حوادث طبیعی افغانستان گفت که طالبان جنایتکار مسؤول کشتار شهروندان کشور اند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز (سه‌شنبه، 4 جدی) در مراسم رونمایی استراتیژی کاهش خطرات و اثرات حوادث طبیعی افغانستان که از سوی دفتر وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در قصر سپیدار به اشتراک تعدادی از وزرا و نهادهای بین‌المللی برگزار گردیده بود گفت: حادثۀ هراس‌افگنانۀ روز دوشنبه در کابل یک تراژیدی دردناک بود که از شهروندان بی‌گناه کشور قربانی گرفت.

رییس اجراییه افزود: هر گروه که این مسؤولیت را به عهده بگیرد، نزد حکومت و مردم افغانستان مسؤول این جنایت گروه تروریستی طالبان و کشور حمایت کننده آنان است. گروهی که جرأت مذاکره رو به رو با حکومت و مردم افغانستان را ندارد و از کشتن شهروندان و ریختن خون بی‌گناهان دریغ نمی‌کند.

وی ضمن محکوم کردن این رویداد خونین بیان داشت که طالبان جنایت‌کار سال‌ها است که دست به قتل و جنایت می‌زنند و مسؤولیت این اعمال ضد بشری را به عهده می‌گیرند. آنان باید بدانند که هرگز به اهداف شان نخواهند رسید.

رییس اجراییه کشور سپس تدوین استراتیژی کاهش خطرات و اثرات حوادث طبیعی افغانستان را در مطابقت به چارچوب‌ها و معیارهای بین‌الملل گامی به پیش به سوی جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی دانسته، افزود: تدوین استراتیژی برای حکومت افغانستان نقشۀ راهی است که می‌تواند در راستایی مدیریت حوادث و کاهش خسارات کمک فراوانی کند.

عبدالله از وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، نهادهای همکار داخلی و همکاران بین‌المللی ابرار قدردانی نموده تأکید کرد که همانگونه هم‌آهنگی و کار مشترک سبب تدوین این استراتیژی شد، در تطبیق آن نیز ضرورت به همکاری مشترک و اقدامات جدی‌تر است.

عبدالله: طالبان جنایتکار مسؤول کشتار شهروندان اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد