-میلیون-کودک-افغان-به-سوء-تغذیه-شدید-مواجه-اند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد« یونیسف» از وضعیت کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که بیشترین قربانیان بحران بشری در این کشور کودکان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ سلام الجنانی، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در افغانستان گفته که تلفات کودکان را در ولایت غور در نتیجه سوء تغذی تایید کرده نمی‌تواند اما؛ با ابراز نگرانی گفته است که بیشترین قربانیان بحران بشری در افغانستان کودکان هستند.

به گفتۀ سلام الجنابی، سیستم نظارت در افغانستان از بین رفته و اکنون بیشتر به گزارش‌ها اتکا می‌شود اما؛ این سازمان از وضعیت وخیم بشری در افغانستان مطلع هستند.

پیش از این مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در جینوا در کنفرانس جمع‌آوری کمک‌های بشری برای افغانستان، گفته بود: «این کمک‌های مالی به زندگی افغان‌های که از خدمات محروم هستند، کمک می‌کند». در این کنفرانس که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دالر کمک با افغانستان تعهد شده است.

سازمان ملل متحد هشدار داده که تا پایان سال‌جاری میلادی، نزدیک به یک میلیون کودک زیر سن پنج سال به تداوی، سوء تغذی شدید که زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند نیاز داشته و ۱.۲ میلیون کودک دیگر نیز با سوء تغذی شدید مواجه خواهند بود.

گزارش از راحله تلاش

1.2 میلیون کودک افغان به سوء تغذیه شدید مواجه اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد