-ولسوالی-زیر-تهدید-امنیتی-قرار-دارند

برخی از اعضای دیدبان شفافیت انتخابات افغانستان می گویند که حکومت باید زمینه رای دهی در انتخابات را فراهم نماید، زیرا در حال حاضر ۳۸ ولسوالی تقریبا از کنترول دولت خارج است.

به گزارش افغان نیوز: حبیب الله شنواری، عضو دیدبان شفافیت انتخابات افغانستان تاکید داشته است که انتخابات باید عمومی برگزار شود تا مردم از حقوق سیاسی شان محروم نشوند، زیرا در حال حاضر برخی از مراکز ثبت نام در اختیار دولت قرار نداشته و همچنان حکومت یک میکانزم مشخص ندارد که زندانیان، مهاجرین و پولیس نیز در انتخابات اشتراک کنند.

وی افزود؛ کمیسیون باید بانگ اطلاعات را ایجاد کند تا شفافیت عملی شود و همچنان زمان ثبت نام نیز باید تمدید شود تا زمینه اشتراک به انتخابات فراهم گردد. وی تاکید داشت، 38 ولسوالی در کشور امنیت ندارند که باید امنیت شان تامین شود.

شاه محمود مل، عضو دیدبان انتخابات افغانستان گفت: مردم انتظار داشتند که حوزه های انتخاباتی چند حوزه ای شود تا زمینه اشتراک مردم از هر قوم و از هر منطقه فراهم گردد، اما تا کنون هیچ گونه تصمیمی در این مورد صورت نگرفته است.

عبدالوکیل بابکرخیل، عضو دیدبان انتخابات افغانستان نیز تاکید داشت: برخی کاندیدا احتمالی در حال خرید و فروش شناسنامه اند و حکومت باید پایگاه اطلاعاتی درست کند تا از سو استفاده ها جلوگیر شود.

گل نسا نگزاد عضو دیگر دیدبان انتخابات افغانستان اظهار داشت: حضور زنان در انتخابات پیش رو بسیار کم رنگ اند و حکومت باید هرچه زود تر زمینه اشتراک آنان را در مرکز و ولایات فراهم سازد.

38 ولسوالی زیر تهدید امنیتی قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد