۱۴ولسوالی-در-هرات-زیر-تهدید-امنیتی-قرار-دارند

مسوولان محلی در هرات می گویند که ولسوالی های شیندند، پشتون زرغون، چشت شریف، عزیزآباد، ادرسکن، اوبه، گلران و رباد سنگی این ولایت، تحت تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:  توریالی طاهری، عضوی شورای ولایتی هرات، روز شنبه (۲۹ثور) به افغان نیوز گفت؛ از ۱۹ ولسوالی در هرات، ۱۴ تای آن تحت تهدید امنیتی قرار دارند که شامل ولسوالی های شیندند، پشتون زرغون، چشت شریف، عزیزآباد، ادرسکن، اوبه، گلران و رباد سنگی می باشند.

وی افزود؛ پولیس هرات هیچ گونه تجهیزات کافی در دست نداشته و از قول اردوی این ولایت در تامین امنیت غور، فراه نیمروز و هلمند استفاده می شود. به باور آقای طاهری؛ گروه طالبان با حمایت پاکستان هر روز از سایر ولایات تجهیزات جنگی می شوند و برخی از مناطق را مورد حمله قرار می دهند. از سوی هم افرادی نیز هستند که هم با دولت و هم با طالبان همکاری دارند.

در همین حال، فرهاد جیلانی، سخنگوی والی هرات به افغان نیوز گفت: به جز چهار ولسوالی، هیچ یکی از ولسوالی های این ولایت تحت تصرف طالبان قرار نداشته و وضعیت به شکل عادی قرار دارد.

آقای فرهاد می افزاید، درعملیاتی که از سوی نیروهای امنیتی انجام می شوند، طالبان عقب نشینی می کنند اما بعد از ختم عملیات دو باره بالای برخی از مناطق هجوم می آورند. وی همچنان تاکید داشت که نیروهای امنیتی در برابر حملات مسلحانه گروه های تروریستی، تجهیزات لازم را در دست ندارند.

قابل ذکر است که هرات یکی از شهر های بزرگی اقتصادی، تجارتی و با نفوس افغانستان بوده و از این لحاظ بیشتر مورد توجه گروه های تروریستی قرار می گیرد.

۱۴ولسوالی در هرات زیر تهدید امنیتی قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد