تعهدنامه-مالی-دوساله-برای-ارتش-افغانستان-امضا-شد

تعهدنامه مالی سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ خورشدی بین وزارت دفاع ملی، وزارت مالیه و قوماندانی دفتر همکاری های نظامی ایالات متحده امریکا برای افغانستان (CSTC-A) به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: وزارت داخله با نشر اعلامیه یی گفته که بخاطر ایجاد شفافیت و حسابدهی در مصارف بودیجه و منابع مالی که وزارت دفاع ملی از جامعه جهانی و ایالات متحده امریکا بدست می آورد،  تعهد نامه مالی میان وزارت دفاع ملی، وزارت مالیه و قوماندانی CSTC-A به امضا رسید.

اکلیل حکیمی وزیرمالیه کشور در محفل امضای این تعهد نامه گفت:" تلاش ها جریان دارد تا چگونه بتوانیم بیلانس تجارتی (سطح واردات و صادرات) را متوازن بسازیم و به هدف نهایی که تاسال 2024 تعیین شده است برسیم".

وی علامه کرد که برای رسیدن به خود کفایی دولت افغانستان از منابع عایداتی ملی در قسمت تأمین نیازمندی های قوای مسلح و پروژه های انکشافی تلاش میکند، تا در سال های آینده مانند یک کشور عادی بتوانیم نقش فعال را در صلح و ثبات منطقه ایفا نماییم.

دگرجنرال طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی نیز در این برنامه گفت:" این موافقتنامه ما را کمک میکند تا در مصرف بودیجه و منابع که وزارت دفاع ملی از دولت و جامعه جهانی دریافت میکند بصورت شفاف مصرف نموده، به مردم و همکاران بین المللی پاسخگو باشیم".

آقای بهرامی به تمام شعبات وزارت دفاع ملی هدایت داد تا در تطبیق تمام ماده های این سند با همکاری وزارت مالیه و قوماندانی حمایت قاطع در جذب معقول بودیجه، جهت بلند بردن ظرفیت های اردوی ملی تلاش جدی نمایند.

جنرال فانتز قوماندان دفتر همکاری های نظامی ایالات متحده امریکا برای افغانستان  (CSTC-A) گفت: "این سند زمینه را برای اطمینان جامعه جهانی از مصارف شفاف کمک های شان که با قوای مسلح افغانستان بخصوص اردوی ملی انجام میدهند، هموار میسازد".

بخش بزرگ بودجه نظامی افغانستان از کمک های جامعه جهانی به دست می آید و این امر افغانستان را به کشور های خارجی وابسته کرده است.

تعهدنامه مالی دوساله برای ارتش افغانستان امضا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد