آتش-گرفتن-موتر-حامل-مهاجران-افغان-در-ایران-پیگیری-می‌شود

وزارت خارجه افغانستان به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری در زاهدان دستور داده که حادثه سوختن موتر حامل مهاجران افغان در استان یزد را با جدیت پیگیری کنند.

به گزارش افغان نیوز: ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که اجساد سوخته سه شهروند افغانستان را به تصویر می‌کشد. در ویدئوهایی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، صدای فردی با لهجه یزدی نیز شنیده می‌شود که می‌گوید "گشت (پلیس) پشت‌شان بود، زدش و رفت"

وزارت خارجه افغانستان گفته که به سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری این کشور در زاهدان دستور پیگیری حادثه سوختن موتر مهاجران افغان در استان یزد را داده است.

در خبرنامه آمده که "وزارت امور خارجه، موضوع را با جدیت تعقیب نموده، به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مقیم تهران و جنرال قونسلگری کشورمان در زاهدان هدایت داده است تا با حضور در محل حادثه و تماس به مقامات ذیربط جمهوری اسلامی ایران موضوع را از نزدیک تعقیب نموده و معلومات دقیق و همه جانبه در پیوند به حادثه را، به اسرع وقت در اختیار این وزارت قرار دهند."

مسئولان ایرانی علت حادثه را "سرعت زیاد" موتر اعلام کرده اند اما که یکی از بازماندگان حادثه مدعی شده که موتر براثر "تیراندازی" ماموران ایرانی آتش گرفت.

اما احمد ترحمی بهابادی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد به خبرگزاری ایرنا گفته است که این موتر با "وجود اخطارهای مکرر قانونی و شلیک هوایی به حرکت خود ادامه داد و در نهایت، لاستیک این موتر هدف تیر اخطار قرار گرفت" اما راننده همچنان در حال فرار بوده است.

آقای ترحمی آتش گرفتن خودرو به دلیل شلیک گلوله را رد کرد و گفت: "بر اساس گفته شاهدان عینی و مستندات موجود، آتش سوزی موتر هشت کیلومتر بعد از اصابت گلوله با لاستیک و به دلیل سرعت بالا و برخورد شدید با گارد و جرقه‌های ناشی از حرکت موتر بر روی رینگ حادث شده و هیچ ارتباطی با شلیک گلوله نداشته است."

این درحالی است که مردم افغانستان هنوز منتظر نتایج بررسی‌های وزارت خارجه کشور در مورد مرگ دسته‌جمعی شماری از اتباع افغانستان در رودخانه هری‌رود در منطقه دهانه‌ی ذوالفقار هستند.

آتش گرفتن موتر حامل مهاجران افغان در ایران پیگیری می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد