ارگ-از-تقویت-همکاری-سرحدی-با-کشور-ایران-خبر-داد

معاون اول رئیس جمهور غنی می‌گوید که سرپرست وزارت امور خارجه در جریان سفر قریب الوقوع خویش به کشور ایران، در مورد تجدید قرارداد کمیساران سرحدی سال ۱۳۳۵ بین دوکشور و میکاینزم های موثر و عملی صحبت می‌نماید.

به گزارش افغان نیوز: نشستی به ریاست امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور به منظور تقویت همکاری های سرحدی، مبارزه با قاچاقبران و توسعه همکاری میان کمیساران سرحدی جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، دیروز در ارگ دایر گردید.

در این نشست که محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، سترجنرال بسم الله وزیری لوی درستیز قوای مسلح، سترپاسوال عبدالصبور قانع معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و عبادالله عباد معاون ریاست عمومی امنیت ملی نیز اشتراک داشتند، در رابطه به تقویت همکاری های سرحدی در راستای تامین امنیت سرحد مشترک، مبارزه با گروه های قاچاقبر و توسعه همکاری ها بین کمیساران سرحدی دو کشور، صحبت های همه جانبه صورت گرفت.

همچنان در این نشست فیصله شد که سرپرست وزارت امور خارجه در جریان سفر قریب الوقوع خویش به جمهوری اسلامی ایران، با مقامات آن کشور در مورد تجدید قرارداد کمیساران سرحدی سال ۱۳۳۵ بین دوکشور و میکاینزم های موثر و عملی به منظور تامین امنیت سرحد مشترک، مبارزه با قاچاقبران و حمایت ازقربانیان قاچاق انسان که در سرحد مشترک دستگیر میشوند و بازگشتاندن آنها به شیوه مناسب، صحبت نماید.

در اعلامیه ارگ آمده است که این نشست به تعقیب جلسه شورای امنیت ملی به ریاست رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که در شروع هفته جاری برگزار شده بود، انجام یافت.

این درحالی است که مقام‌های افغانستان می‌گویند، در چند روز آینده سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران خواهد رفت و با مقام‌های این کشور در مورد قانونی کردن مهاجرین افغان در ایران و مسایل دیگر بحث خواهد کرد.

ارگ از تقویت همکاری سرحدی با کشور ایران خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد