از-میلیون-فرد-افسرده،-یک-میلیون-آن-در-افغانستان-زندگی-میکنند

وزارت صحت عامه به همکاری سازمان صحی جهان، اعلام کرده که بیش از ۳۰۰میلیون فرد در جهان مبتلا به افسردگی هستند و بیشتر از یک میلیون فرد افسرده در افغانستان زندگی میکنند.

به گزارش افغان نیوز: از روز جهانی صحت تحت شعار "اجازه دهید حصبت کنیم" از سوی وزارت صحت عامه با همکاری سازمان حصی جهان امروز یک شنبه (20 حمل) در کابل گرامی داشت به عمل آمد.

وزارت صحت، از این روز به‌منظور بلند بردن آگاهی و بسیج اقدامات علیه افسردگی، اختلالات صحت روانی و اسباب مساعد کننده امراض و ناتوانی تجلیل نموده است.

مسئولان در وزارت صحت عامه بیان میکنند که میزان دقیق مبتلایان به افسردگی در افغانستان  معلوم نیستند، اما به صورت تخمینی یک میلوین تن به این مرض مبتلا خواهند بود.

همچنان بیش از 1.2میلیون فرد دیگر مضطرب هستند.

فدا محمد پیکان معین وزارت صحت عامه بیان کرد که  بر اساس آخرین تخمین سازمان صحی جهان، بیشتر از ۳۰۰ میلیون افراد در سطح جهان از افسردگی رنج می‌برند که یک افزایش ۱۸ درصدی را بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

وی عوامل مختلفی را از جمله (فقر، نا امنی، درگیری، بیکاری، مریضی جسمی، خشونت های جنسیتی و استعمال مواد مخدر) را باعث رشد میزان افراد افسرده در کشور میداند.

پیکان در قسمت دیگر سخنان خود گفت که در طی دو سال گذشته وزارت صحت عامه بیش از ۷۰۰ تن مشاورین مسلکی روانی و ۱۰۱ داکتران صحت روانی متخصص را آموزش داده‌است.

داکتر ریچارت پیپر کورن نماینده سازمان صحی جهان در این نشست گفت: در افغانستان به خاطر حمایت مداخلات صحت روانی به سرمایه‌گذاری بیشتر نیاز است تا برای افراد دارای اختلالات صحت روانی، حمایت قابل دسترس فراهم شود.

از 300 میلیون فرد افسرده، یک میلیون آن در افغانستان زندگی میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد