از-واردات-و-قاچاق-دارو-بی-کیفیت-در-بازارهای-داخلی-جلوگیری-میشود

رییس اجراییه در برنامه افتتاحیهٔ مرکز لابرارتوار کنترل کیفیت دارو، محصولات صحی و غذایی گفت :سرمایه‌گذاری روی لابراتوارهای کنترل کیفیت دارو صحت و سلامت مردم را تضمین می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله در برنامهٔ افتتاحیهٔ این مرکز سخن می‌زد گفت که فعال کردن لابراتوار کنترل کیفیت  دارو یک گام بسیار موثر و سازنده است که نیاز آن به شدت احساس می‌شد.

او افزود که واردات ادویهٔ بی‌کیفیت، ناقص و قاچاقی صدمه بزرگ مادی و معنوی را بر پیکر جامعه وارد ساخته که عوارض و عواقب آن بر همگان واضح است؛ اما با فعال شدن این مرکز میزان خسارات و دارو های بی‌کیفیت کاهش می‌یابد.

به گفته او، با فعال شدن لابراتوارهای معیارهای سرمایه‌گذاری و تولیدات داخلی افزایش پیدا کرده و از واردات دارو های بی‌کیفیت، قاچاقی و عرضه‌ آن در بازار جلوگیری صورت می‌گیرد.

دکتور عبدالله عبدالله وعده سپرد که تلاش می‌کند تا لابراتوارهای کنترل کیفیت دیگر را در ولایات ننگرهار، بلخ، قندهار و هرات نیز فعال گردد تا بازرگانان کشور از سردرگمی و سرگردانی نجات یابند.

او افزود که متخصصان طبی از نظر ظرفیت و توانایی کاری در سطح بالا قرار دارند؛ اما موجودیت دارو های بی‌کیفیت در بازار نتیجه کار آنان را زیر سوال برد‌ند؛ ولی آغاز فعالیت مرکز کنترل کیفیت برای حل این مشکلات امیدوار کننده است.

همچنان دکتور فیروز‌الدین فیروز وزیر صحت‌َعامه اظهار داشت که مرکز لابراتوار کنترل کییفیت دارو به هزینه ۲ میلیون دالر امریکایی ساخته شده است که با فعال شدن آن ۲۰ فیصد قاچاق دارو کاهش پیدا می‌کند.

رییس اجراییه کشور خطاب به رهبری وزارت‌ صحت‌َعامه گفت: برای مردم افغانستان و بازرگانان ثابت کنید که در این مرکز شفافیت کامل وجود داشته و از طریق آن به نفع و یا بر ضد هیچ‌کسی کار نمی‌شود.

او علاوه کرد که در مرکز لابراتوار کنترل کیفیت یک ذره تحمل و مصلحت در برابر فساد‌ اداری قابل تحمل نیست؛ زیرا سلامت ملت وابسته به کیفیت دارو می‌باشد.

از واردات و قاچاق دارو بی کیفیت در بازارهای داخلی جلوگیری میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد