ازبکستان-مناسب‌ترین-گزینه-برای-واردات-دارو-به-کشور-می‌باشد

فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه می‌گوید: ازبکستان به دلیل در اختیار داشتن دارو با کیفیت و هم سرحد با افغانستان بهترین کشور برای واردات داروی می‌باشد.

به گزارش آژانس افغان خبر: فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور امروز (سه شنبه ۱۴ جدی) در کنفرانس خبری که به منظور ایجاد روابط تجاری و دوستانه با کشور ازبکستان برگزار شده بود اعلام کرد که واردات دارو از کشور ازبکستان باعث ایجاد بازار رقابت در کشور خواهد شد.

وزیر صحت عامه کشور تصریح کرد داروی ازبکستان به سویه استاندارد سازمان جهانی صحت تولید میشود، و واردات دارو از این کشور بهترین گزینه برای افغانستان است.

وی همچنان اظهار داشت که واردات دارو از این کشور از لحاظ امنیت نیز مورد تایید است به دلیل اینکه مرزها ازبکستان کاملا قابل کنترول و بررسی می‌باشد.

آقای فیروز علاوه نمود وزارت صحت عامه با آسان ساختن واردات دارو از این کشور توانسته فرصت خوبی را در جهت بهبود اوضاع و کیفیت داروخانه‌ها به وجود آورد.

او همچنان تاکید کرد که کشور ازبکستان در زمینه توزیع دارو به سراسر ولایات، آماده سازی لابراتوارهای مجهز و به استاندارد جهانی با افغانستان همکاری خواهد کرد.

وزیر صحت عامه افزود کمبود آمبلانس برای انتقال به موقع مریضان به بیمارستان یکی از چالش های عمده این وزارت می باشد که با خرید ۶۰ عراده آمبلانس از کشور ازبکستان در آینده نزدیک این مشکل حل خواهد شد.

این در حالی است که اتاق تجارت و صنایع کشور با اعلام حمایت از برنامه های وزارت صحت عامه می‌گوید؛ اتاق تجارت و صنایع همکاری لازم را با این وزارت انجام خواهد داد.

 

 

 

 

ازبکستان مناسب‌ترین گزینه برای واردات دارو به کشور می‌باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد