شهرک-بندر-حیرتان-در-سه-بخش-ایجاد-میگردد

شهرک بندر حیرتان در ولایت بلخ، به مساحت ۱۸۵۰ جریب زمین در سه بخش (ساحه تجارتی، رهایشی و ورزشی) ایجاد میشود.

به گزارش افغان خبر: کابینه کشور در مورد طرح ایجاد شهرک بندر حیرتان نیز بحث نمود و وزیر شهرسازی، پلان تفصیلی شهرک بندر حیرتان به جلسه ارایه و خاطر نشان گردید؛ این پلان‌ها مجموعاً در ساحة به مساحت ۱۸۵۰,۹۸ جریب زمین ساخته میشود.

در این طرح، شهرک مذکور در سه بخش (ساحة تجارتی، رهایشی و ورزشی) ترتیب گردیده، در ساحه تجارتی آن بلاک‌های ده منزله و پنج منزله در نظر گرفته‌ شده که شامل دفاتر تجارتی، هوتل‌ها، رستورانت‌ها، کلینیک صحی، پارک، مسجد و ساحات سبز می‌باشد.

همچنان ساحات رهایشی آن شامل نمرات رهایشی و تاسیسات عام‌المنفعه، پارک‌ها، سالون شهری، مسجد و کلینیک و ساحه ورزشی می‌باشد.

کابینه بعد از بحث همه‌جانبه وزارت امور شهرسازی را موظف نمود تا پلان متذکره را غرض بحث بیشتر به شورای عالی اقتصادی ارایه نماید.

همچنان وزیر امور شهر سازی پلان فرهنگی شهر بامیان را در مطابقت با ماستر پلان آن ولایت، پلان انکشافی ساحات قابل توزیع و میکانیزم فروش زمین در مرکز آن ولایت را به جلسه مطرح کرد.

در این پلان ساحات انکشافی قابل توزیع را مشخص و تداخل قسمت هایی از شهرک‌ها را در پلان فرهنگی به جلسه تشریح و توضیح نموده، همچنان میکانیزم توزیع زمین را با در نظر داشت قیمت تعیین‌شده، پرداخت اقساط و فیصدی در نظر گرفته شده به اقشار مختلف آن ولایت معلومات ارایه نمود.

کابینه، وزارت امور شهر سازی را موظف نمود تا ساحات را که در پلان فرهنگی ولایت بامیان تداخل نموده مشخص و با ذکر اندازة آن غرض اتخاذ تصمیم به جلسات بعدی کابینه ارایه نماید.

شهرک بندر حیرتان در سه بخش ایجاد میگردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد