افتتاح-اولين-مجتمع-لابراتوارها-و-آغاز-معاینات-dna-در-افغانستان

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مراسم افتتاح اولين مجتمع لابراتوارها، مراکز آموزشی عدلی و آغاز کار معاینات DNA در کشور گفت که مداخلۀ هیچ یک از بخش‌ها و ارگان‌ها در روش و چگونگی کار این مجتمع قابل قبول نیست.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز (یکشنبه، ۶ دلو) در مراسم گشایش مجتمع لابراتوارها، مراکز آموزشی عدلی و آغاز کار معاینات DNA در کشور اشتراک و این مجتمع را افتتاح کرد.

رییس اجراییه کشور ضمن قدردانی و تشکر از وزارت صحت عامه و ارگان‌های همکار شان، ایجاد و آغاز فعالیت این مجتمع را گام مهم برای کشف جرایم و تطبیق عدالت خوانده، افزود: مداخلۀ هیچ یک از بخش‌ها و ارگان‌ها در روش و چگونگی کار این مجتمع قابل قبول نیست. سو استفاده، فساد اداری و نفوذ بیرونی در این بخش جفای بزرگ در حق مردم افغانستان است.

عبدالله تأکید کرد که حفظ امنیت پرسونل این مجتمع و حفظ اسرار افراد که در این مجتمع حضور می‌یابند، با توجه به میزان بالای جرایم و عدم تطبیق عدالت، بسیار مهم است. بنابراین؛ وزارت صحت عامه، دادستانی کل و دیگر نهادهای مربوط متوجه باشند. همچنان برای ایجاد این مراکز در ولایت‌ها نیز اقدام شود.

در این مراسم وزیر صحت عامه کشور، ایجاد و آغاز به کار این مجتمع را یک دستاورد ارزشمند، مهم و گامی برای پیشرفت در عرصه‌های یادشده خواند و از چالش‌های موجود درعرصۀ صحت در افغانستان نیز یاد کرد؛ اما تأکید نمود که در ۵ سال گذشته، گام‌های عملی و مهم، طبق پلان استراتژیک برای بهتر شدن خدمات صحی در کشور برداشته شده و همواره تلاش مان این بوده که با منابع محدود خدمات بیشتر صورت گیرد.

افتتاح اولين مجتمع لابراتوارها و آغاز معاینات DNA در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد