افزایش-فعالیت-طالبان-در-هلمند،-نیروهای-آمریکایی-را-به-لشکرگاه-کشاند

با گسترش فعالیت طالبان مسلح در شهر و ولسوالی های ولایت هلمند، ۱۰۰ تن از نیروهای تازه‌نفس آمریکایی وارد شهر لشکرگاه شدند.

به گزارش افغان خبر: آسوشیتدپرس با نشر این خبر گفته است چارلز کلیولند سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان دستاوردهای تاکتیکی طالبان در هلمند را تائید کرده است.

آقای کلیولند تصریح کرده است که طالبان مسلح دست آورده های نظامی در شمار از ولایات افغانستان به‌خصوص هلمند داشته است.

به گفته این مسئول نظامی آمریکایی، 100 تن از نیروهای تازه‌نفس امریکا به دلیل جلوگیری از پیشرفت‌های نظامی طالبان به شهر لشکرگاه فرستاده‌شده‌اند.

در حال حاضر در شمار زیادی از ولسوالی های ولایت هلمند جنگ میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی جریان دارد و مقام‌های محلی آن ولایت میگویند که 80 درصد خاک هلمند در تصرف طالبان است و یا درخطر سقوط قرار دارد.

کریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند گفته است که در شمار از مناطقی که افراد دولتی حضور دارند، فعالیت آن‌ها در ساختمان‌های ادارات خلاصه می‌شود و بخش‌های دیگر ولسوالی ها در دست طالبان است.

به گفته رئیس شورای ولایتی هلمند، جنگ در چند جبهه در این ولایت جریان دارد و روزانه ده‌ها تن از دو طرف کشته و یا زخمی می‌شوند.

پیش‌ازاین شمار از ولسوالی های هلمند درخطر قطعی سقوط قرار داشت و مرادعلی مراد جنرال چهار ستاره کشور به هلمند رفت تا این ولسوالی ها را از خطر سقوط نجات دهد، اما بعد از افزایش ناامنی‌ها در شمال کشور، آقای مراد به ولایات قندوز و بغلان فرستاده شد.

افزایش فعالیت طالبان در هلمند، نیروهای آمریکایی را به لشکرگاه کشاند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد