ناامنی-های-اخیر-در-جنوب-غرب-کشور،-کاهش-درصدی-مسافران-شاهراه-کابل-هرات-را-در-پی-داشت

مسئولان شرکت های ترانسپورت زمینی می‌گویند؛ از یک ماه به این سو به دلیل جنگ در ولایت های هلمند و فراه میان گروه طالبان و حکومت شمار مسافران شاهراه کابل-هرات ۵۰ درصد کاهش یافته است.

محمد نسیم مسئول شرکت ترانسپورتی میوند وردک بابا در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ یک ماه میشود که تعداد مسافرین به نیصف تبدیل شده است و شهروندان کشور جرئت ندارند که از راه زمینی سفر کنند.

آقای نسیم خاطر نشان میکند؛ شمار زیاد از شهروندان فقد بار که به شهرهای جنوب غرب کشور قرار است انتقال دهند به شرکت میاورند و خود شان به هر طریق ممکن از طریق هوای به ولایت های خودشان سفر میکنند. او افزود؛ اگر مسیر شاه راه کابل و جنوب امنیت داشته باشد شمار مسافرین به حدی افزایش پیدا میکنند که شرکت ها با کمبود موتر روبرو میشوند اما اکنون به جز چند موتر از شرکت ها بیشتر روزانه مسافر ندارند.

به گفته‌ی رئیس شرکت ترانسپورتی میوند وردک بابا؛ حکومت همواره شرکت های ترانسپورتی را به قانون شکنی متهم میکند و می‌گوید؛ راننده‌های به دلیل داشتن سرعت زیاد سبب تصادف میشود اما وی می‌گوید؛ این وظیفه حکومت است که از سرعت موترها نظارت کند نه شرکت های ترانسپورتی.

این مسئول شرکت ترانسپورتی زمینی می‌گوید؛ شاه راه کابل، هرات به حدی خراب شده است که موترها به سختی رفت و آمده میکنند اما حکومت و مسئولان ترانسپورت حتی سرک کابل، هرات ندیده است. او افزود؛ خواست شرکت های این است که خرابی سرکت ها درست شود و پولیس ترافیک از رفتار موترها کنترول کند تا هیچ راننده تیز رفتاری کرده نتواند.

به گفته‌ی این مسئول شرکت ترانسپورتی؛ شرکت ها هیچ گونه تقصیر در زمینه رخ دادن تصادفات ترافیکی در مسیر راه کابل هرات و دیگر ولایت های جنوبی ندارند اما حکومت باید در چند نقطه مسیر راه باید کنترول داشته باشد.

آقای نسیم از حکومت وحدت ملی میخواهد که خرابی سرک کابل ولایت های جنوبی را ترمیم کند و بیشترین عامل تصادفات خرابی بیش از حد این سرک است. او به مردم و حکومت قول می‌دهد اگر سرک درست باشد و امنیت سرک‌ها تامین باشد هیچ گونه تخطی از سوی شرکت ها صورت نخواهد گرفت.

این مسئول شرکت می‌گوید؛ حکومت نیاز نیست که کدام سرمایه دیگر به ترمیم سرک‌ها اختصاص دهد بلکه باید همان مبلغ پول را که از شرکت ها میگرد برای ترمیم سرک ها استفاده کند. محمد نسیم بیان می‌دارد از چندین سال به این سو هیچ گونه توجه به وضعیت سرک کابل – هرات نشده است.

محمد نسیم رئیس شرکت میوند وردک بابا از مردم میخواهد که در مسیر راه با رانندها همکاری کند تا راننده به امنیت کامل مسافران را به مقصد شان برساند.

شرکت میوند وردک بابا از یک و نیم سال قبل شروع به فعالیت کرد و نسبت به دیگر شرکت های مانند شرکت ابدالی و تونیس پیما یک شرکت جدید است که اکنون بیش از 90 موتر از نوع 303 و 404 دارد که در خط کابل – هرات، کابل – نیمروز، کابل – قندهار و کابل – فراه فعالیت دارد.

گزارش از غضنفر عادلی

ناامنی های اخیر در جنوب غرب کشور، کاهش 50 درصدی مسافران شاهراه کابل-هرات را در پی داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد