رهبر-حزب-اسلامی-باید-از-مردم-افغانستان-عذرخواهی-کند

رئیس کمیسیون حقوق بشر در کابل می‌گوید؛ گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی بخاطر عملکرد خود در دوران جنگ های داخلی از مردم افغانستان عذرخواهی کند.

 به گزارش افغان خبر؛ داکترسیما سمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز (یک شنبه 4 میزان) در یک برنامه خبری گفت؛ این کمیسیون طرفدار صلح و حل منازعات از طریق گفتگو  می باشد؛ اما به هیچ وجه خواهان سلب شدن حق مردم و قربانیان جنایات جنگی، نیست.

وی افزود:" باید گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، برای ایجاد زمنیۀ بهتر سیاسی، از شهروندان افغانستان معذرت‌خواهی کند و این شجاعانه‌ترین و ابتدایی‌ترین اقدام برای آوردن صلح در کشور است."

رییس کمیسیون حقوق بشر، در بخش دیگری از سخنان خود از جنبش روشنایی خواست تا تظاهراتی را که قرار است در ۶ میزان راه اندازی کنند، به تعویق بیاندازند و مشکل شان را با حکومت وحدت ملی از طریق مذاکره حل نمایند.

خانم سمر، همچنان از افزایش بیجاشدگان داخلی ابراز نگرانی کرد و خواهان توجه بیشتر حکومت به این بی جاشدگان شد.

وی در بخش از سخنان خود به افزایش خشونت ها علیه زنان و کودکان اشاره کرد و گفت که در شش ماه نخست سال جاری ۷۲۹ قضیۀ خشونت علیه زنان به ثبت رسیده است که ۷۵ قضیۀ آن نقض جدی حقوق بشر است.

به گفته وی؛ ۱۲۴ پروندۀ خشونت علیه کودکان در شش ماه نخست سال جاری، در این کمیسیون به ثبت رسیده است که ۲۸ قضیۀ آن نقض جدی حقوق کودکان است.

رهبر حزب اسلامی باید از مردم افغانستان عذرخواهی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد