امضای-چند-سند-همکاری-میان-وزرای-صحت-افغانستان-وایران

وزارت صحت عامه افغانستان و ایران ۶ تفاهمنامه همکاری درعرصه های درمانی و بهداشتی مشترکا به امضا رساندند.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشورمان با حسن قاضی زاده هاشمی وزیر صحت ایران 6 تفاهمنامه همکاری در زمینه های درمانی و بهداشتی را به امضا رساندند.

وزیر صحت عامه کشور  به رسانه ها گفت؛ همکاری‌های مشترک با ایران به ارتقای کیفیت دارو، درمان موثر، کنترل بیماری‌های مسری و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور کمک خواهد کرد.

وی ابراز داشته است، ارتقای ظرفیت دانشجویان کشور درعرصه خدمات درمانی و بهداشتی یک امر مهم بوده و کشور ایران از لحاظ اقتصادی و کیفیت تدریس بهترین گزینه برای افغانستان میباشد.او گفت، وزارت صحت افغانستان مصمم است دانشجویان افغانستان را در ایران فرستاده تا سطح درمان را در کشور بالا ببرد.

قابل ذکر است که تقویت سیستم مراقبت سلامت مهاجران، برگزاری کارگاه‌هاى آموزشى مشترک درباره مراقبت از امراض در مناطق مرزی، ایجاد سیستم مراقبت بهداشتی در دو سوی مرزهای مشترک، برگزارى دوره‌هاى آموزشى کوتاه مدت در عرصه نظام سلامت در دو کشور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از برنامه تغذیه عمومی وزارت صحت افغانستان از موارد مهم این تفاهمنامه میباشد.

این درحالی است که افغانستان یکی از کشورهای خوانده شده است که در پایین ترین سطح بهداشت و درمان قرار داشته و با نداشتن امکانات صحی و درمانی نمیتوانند مشکلات بهداشتی و صحی مردم را رفع نماید.

امضای چند سند همکاری میان وزرای صحت افغانستان وایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد