مراکز-صحی-و-آموزشی-در-ولسوالی-ناوه-هلمند؛-بازگشائی-شد

ولسوالی ناوه هلمند پس از ۹ ماه از کنترل طالبان بیرون شد و به دست نیروهای امنیتی افتاد، به تازگی دروازه های مراکز صحی و آموزشی در این ولسوالی دوباره بروی مردم گشوده شد.

به گزارش افغان نیوز: ولسوالی ناوه که تا چند روز پیش در کنترول طالبان بود، در آغاز هفته روان از تسلط این گروه بیرون شده وبه کنترول دولت در آمد.

مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت با نشر اعلامیه یی گفته که حضور طالبان در این ولسوالی خدمات عامه برای باشنده گان این ولسوالی را با دشواری روبه رو کرده بود.

به گفته مسوولان محلی، در حال حاضر ادارات دولتی در ولسوالی ناوه فعال گردیده، خدمات صحی از سرگرفته شده ومکاتب به روی دانش آموزان بازشده است.

به گفته قدرت الله یعقوبی، رییس معارف ولایت هلمند، با بیرون راندن طالبان از ولسوالی ناوه ۳۲ مکتب به روی دانش آموزان بازشده که به گونه مجموعی اکنون ۲۲ هزار دانش آموز درمکاتب این ولسوالی مشغول آموزش اند.

اوهمچنان گفت ۵۰ صنف ویژه برای دانش آموزان دختر که هرصنف گنجایش ۳۰ دانش آموز را دارد، نیز فعال شده است.

رفت وآمد باشنده گان این ولسوالی به شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند که پیش از این با مشکلات زیادی همراه بود، اکنون بهتر شده است.

باشنده گان ولسوالی ناوه پیش از این به دلیل بسته بودن مسیر میان این ولسوالی تاشهر لشکرگاه، شش ساعت زمان را برای رسیدن به مرکز ولایت هلمند سپری می کردند، اما اکنون با بازشدن مسیر جاده اصلی می توانند درجریان ۲۰ دقیقه از ولسوالی ناوه به شهر لشکرگاه برسند.

فعال بودن مکاتب از خواست های اساسی باشنده گان ولایت هلمند است وبه گفته رییس معارف این ولایت درحال حاضر، ۲۷۳ مکتب ذکور واناث در این ولایت فعالیت دارند که در آنها بیش از ۶۱ هزار دانش آموز دختر و۱۵۶۶۰۰ دانش آموز پسر مشغول آموزش اند.

رییس معارف ولایت هلمند گفت با آغاز سال تعلیمی برخی مکاتبی که به دلیل قرار داشتن در ساحات زیر کنترول طالبان به روی دانش آموزان بسته بود، نیز دوباره فعال شده است.

مراکز صحی و آموزشی در ولسوالی ناوه هلمند؛ بازگشائی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد