انفجار-نیرومند-پایتخت-کشور-را-لرزاند

ساعات قبل، انفجار نیرومند در نزدیکی منزل بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی کشور در شهر کابل رخ داد.

به گزارش افغان نیوز؛ نیروهای امنیتی در محل انفجار، شام امروز سه‌شنبه(۱۲، اسد) می‌گویند که این انفجار برخاسته از موتر بمب‌گذاری شده در نزدیکی منزل بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی، بوده است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که مهاجمان ساعت ۸:۰۰ امشب پس از انفجار موتر بمب، وارد خانه‌های مسکونی شده‌اند.

عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت امور داخله، گفته است که ده‌ها غیرنظامی از ساحاتی که مهاجمان حمله کرده بودند، نجات داده شده‌اند.

در همین حال، سرپرست وزارت دفاع ملی در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که طالبان خونخور امشب در نزدیکی خانه‌ام یک حمله تروریستی انجام دادند، اما جای نگرانی نیست.

فواد امان سخنگوی وزارت دفاع درفیسبوکش نوشته است که به فضل پروردگار سترجنرال بسم الله محمدی کاملا صحتمند و سلامت است.

روح الله احمدزی دیگر سخنگوی وزارت دفاع ملی در تویترش نوشته است که این انفجار در شیرپور شهر کابل در ساحه مسکونی و میان خانه های افراد ملکی رخ داده است. 

گواهان رویداد نیز می‌گویند که در زمان انفجار موتر بمب، سرپرست وزارت دفاع در خانه نبوده و به خانواده‌اش هم آسیبی نرسیده است. 

گفته می‌شود که امشب احمد مسعود و یونس قانونی با بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور جلسه داشته‌اند.

یونس قانونی، معاون اول پیشین ریاست جمهوری نیز در پیامی گفته که انفجار در مهمان‌خانه آقای محمدی رخ داده و او در زمان انفجار در محل حضور نداشته است.

هرچند هنوز آمار دقیق از تلفات معلوم نیست، اما برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی نوشته‌اند که در پی انفجار امشب کابل تا کنون 4 تن کشته شده و 6 زخمی به شفاخانه‌‌های کابل منتقل شده اند. 

این درحالی است که پس از آن، مردم کابل، راس ساعت ۹ به حمایت از نیروهای امنیتی پشت بام منازل شان برآمده و صدای الله اکبر سر دادند. این کار شب گذشته از ولایت هرات آغاز شده بود.

انفجار نیرومند پایتخت کشور را لرزاند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد