غنی-شمشیر-افغانی،-افغانستان-را-نگه‌می‌دارد

رییس جمهور غنی خطاب به نهادهای مسوول امنیتی گفت که او تا سه هفته آینده ۴۵ هزار نیروی ویژه می‌خواهد؛ زیرا پس از این شمشیر افغانی، افغانستان را نگه خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در نشست شورای هم‌آهنگی شوراهای ولایتی که روز چهارشنبه(۱۳، اسد) در ارگ  برگزار شد، گفت که جنگ را به عقبه طالبان می‌برد و آن‌ها باید متوجه باشند.

وی در این نشست از توانایی‌های قطعه «الماس» در قالب نیروهای ویژه یاد کرد و گفت که روند جلب و جذب نیروهای خاص باید آسان و سریع شود.

آقای غنی با اشاره به اینکه او تا سه هفته آینده ۴۵ هزار نیروی ویژه می‌خواهد، گفت که فرصت بیش‌تر از این برای پایان دادن به جنگ چهل ساله کشور نیست؛ از این پس شمشیر افغانی، افغانستان را نگه خواهد داشت.

رییس جمهور در این نشست تصریح کرد که تمام منطقه باید بداند که منافع‌شان در آرامش، ثبات و رفاه مردم افغانستان وابسته است.

او افزود که اگر «این بلا» برخاست و ریشه پیدا کرد، هیچ کسی در امان نخواهد بود. غنی افزود: «کسی مار را در دستان خود می‌پیچد، رها کردنش هم سخت است.»

اشرف غنی گفت: طالبان نه تنها فتنه که شر را نیز به افغانستان آورده‌اند و آنان نفاق میان مردم را می‌خواهند. از سوی هم، طالبان در حال تقسیم شدن هستند و هیچ نوع مشروعیت و هدف ندارند.

غنی این دیدگاه را که‌ طالبان تغییر کرده‌اند، پروپاگند جهانی خواند و افزود که در مغز و قلب این گروه تغییر رونما نشده است.

این درحالی است که سفارت امریکا در کابل می‌گوید: طالبان به نیروهای امنیتی وعده می‌دهند که پس از تسلیم‌شدن، به آن‌ها آسیب نمی‌زنند؛ اما این نیروها، شب‌هنگام ناپدید و زنان شان به نکاح اجباری وادار می‌شوند.

غنی: شمشیر افغانی، افغانستان را نگه‌می‌دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد