ایران-بورسیه-طبی-به-نهاد-های-اکادمی-افغانستان-اهدا-میکند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله، روی همکاری های دوجانبه در عرصه صحت و درمان صحبت کرده، وعده داد که کشورش ۵۰۰ بورسیه طبی را برای دانشجویان افغان در نظر گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، روز چهارشنبه (28 سرطان) با دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در دفتر كارش در قصر سپيدار دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار، دو طرف دربارۀ همکاری‌های آموزشی و درمانی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

ابتدا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت که در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی را در عرصۀ دارو و درمان با وزارت صحت عامۀ افغانستان امضا خواهند کرد. داکتر هاشمی، ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه‌های دو کشور در زمینۀ صحت و آموزش‌های طبی اجرایی گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران افزود که هدف ما توانمندشدن افغانستان در عرصۀ بهداشت و تقویت آموزش‌ و تولید صنعت دارو در این کشور می‌باشد.

این مقام ایران ابراز امیدواری کرد که بتوانند «گردشگری سلامت» را میان دو کشور راه اندازند و همچنان در عرصۀ «تولید» دارو افغانستان را یاری رسانند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از تعهد 500 بورسیه به نهادهای آموزشی افغانستان در عرصۀ صحت خبر داد و گفت که کشورش آماده است برخی بیمارستان‌های کابل را تجهیز و حمایت نماید.

در ادامه، دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت ایرانی، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ابراز امتنان کرد.

رییس اجراییه کشور گفت که کمک‌ها و همکاری‌های ایران در بخش تجهیزات صحی و آموزش‌های طبی برای افغانستان مهم است.

دوکتور عبدالله عبدالله از همکاری‌های وزارت صحت عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.

رییس اجراییه کشور با اشاره به قاچاق ادویۀ بی‌کیفیت از برخی کشورها به افغانستان گفت که داروی ایران در افغانستان مؤثر و نیک‌نام است.

دوکتور عبدالله عبدالله خاطرنشان ساخت که باید از فرصت‌های پیش آمده در عرصۀ برنامه‌های آموزشی استفادۀ مناسب صورت گیرد.

ایران 500بورسیه طبی به نهاد های اکادمی افغانستان اهدا میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد