به-آسیب-دیدگان-سیلاب-ها-در-بدخشان-تن-گندم-توزیع-میشود

رئیس اجرائیه کشور در دیدار با آسیب دیدگان سیلاب ها در بدخشان و نمایندگان آن ولایت، به وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث دستور داد تا ۲۰۰ تن گندم را به آسیب دیدگان آن ولایت توزیع نماید.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجراییه در دیدار با شماری از آسیب دیدگان و نماینده‌گان ولسوالی‌های درواز ولایت بدخشان گفت که به زودی روند کمک رسانی و رسیدگی به مشکلات مردمِ این ولسوالی‌ها آغاز می‌گردد.

دکتور عبدالله عبدالله ضمن بررسی حوادث اخیر در ولسوالی‌های درواز، به وزارت دولت در امور حوادث وظیفه سپرد که هرچه عاجلتر مقدار ۲۰۰ تُن گندم را به ولایت بدخشان انتقال دهد تا به مردمان محل توزیع گردد.

از سوی دیگر، نمایندگان مردم ولسوالی‌های درواز گزارشي مختصر درباره میزان خسارات مالی و جانی حوادث اخیر ناشی از سیلاب در هفت ولسوالی بدخشان به رییس اجراییه کشور ارايه كردند و خواستار کمک‌های فوری گردیدند.

به گفته آنان در این حوادث شمار زیادی از خانه‌های مسکونی، پروژه‌های کوچک توسعه‌یی، سیستم آبیاری و کانال‌های زراعتی تخریب شدند که نیازمند ترمیم و بازسازی دوباره می‌باشند.

ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث درباره روند کمک رسانی به رییس اجراییه کشور گزارش داد و گفت که از هنگام وقوع حادثه برای آسیب دیده‌گان مواد غذایی و طبی از طریق هواپیما انتقال داده است؛ اما اقدامات بیشتر پس از تثبیت خساره روی‌دست گرفته می‌شود.

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث وظیفه سپرد که در هماهنگی با وزارت زراعت مقدار ۲۰۰ تُن گندم را به ولایت بدخشان انتقال دهد تا به آسیب دیدگان توزیع گردد.

او خطاب به وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که در همکاری با وزارت انکشاف دهات میزان خسارات پروژه‌های توسعه‌یی را سروی کند تا دوباره ترمیم و بازسازی گردد و همزمان با آن برای باز کردن راه‌های مواصلاتی اقدام صورت گیرد.

رییس اجراییه کشور به نماینده‌گان ولسوالی‌های درواز وعده سپرد که برای حل مشکلات آسیب دیده‌گان و بیجا شده‌گان شخصا کمک نقدی می‌کند.

دکتور عبدالله عبداالله تاکید کرد که پس از تثبیت خسارات اقدامات لازم برای ترمیم و بازسازی مناطق آسیب دیده و رسیده‌گی به مشکلات بیجا شده‌گان روی‌دست گرفته می‌شود.

به آسیب دیدگان سیلاب ها در بدخشان 200تن گندم توزیع میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد