ایران-شلیک-بر-موتر-حامل-مهاجران-افغان-را-پذیرفت

وزارت خارجه‌ کشور می‌گوید که مقامات ایرانی در دیدار با سفیر افغانستان در تهران، شلیک از طرف پولیس بر موتر مهاجران افغان را پذیرفته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: پیش از این، مقامات ایرانی آتش‌ گرفتن موتر حامل مهاجران افغان را در اثر شلیک پولیس رد کرده و گفته بودند که این موتر به دلیل سرعت زیاد و تصادم با موانع کنار جاده، آتش گرفته است.

اما وزارت خارجه‌ی کشور می‌گوید که مقامات ایرانی در دیدار با سفیر افغانستان شلیک از طرف پولیس بر موتر مهاجران افغانستان را پذیرفته‌اند.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که مقام‌های یزد ایران، دیروز شنبه(17، جوزا) در دیدار با عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران، از پی‌گرد قانونی عاملان تیراندازی بر موتر حامل مهاجران افغان از سوی نهادهای عدلی ‌و قضایی این کشور، اطمینان داده‌اند.

این درحالی است که چهارشنبه‌ی هفته گذشته در استان یزد ایران، یک موتر حامل مهاجران افغان پس از شلیک از سوی نیروهای نظامی ایرانی، آتش گرفت که در نتیجه‌ی آن سه مهاجر افغان سوخته و جان دادند و شماری دیگر زخمی شدند.

در ویدیویی که از صحنه‌ی این رویداد در رسانه‌های اجتماعی نشر و باز نشر می‌شود، یکی از افراد سوخته از یک شهروند ایرانی آب می‌طلبد و همزمان صدای با لهجه‌ی یزدی ایرانی که می‌گوید «گشت دنبالش بود،‌ تیر‌اندازی کرد و رفت» شنیده می‌شود.

ایران شلیک بر موتر حامل مهاجران افغان را پذیرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد