بازداشت-تن-به-اتهام-اخذ-رشوه-در-کابل

لوی سارنوالی می‌گوید که ریاست عمومی کنترل و مراقبت در جریان یک هفته گذشته ۸ تن را به اتهام اخذ رشوه در کابل بازداشت کرده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه لوی سارنوالی که دیروز (شنبه، ۱۲ میزان) منتشر شد، آمده است که یک تن از شهروندان به شماره اختصاصی ۱۸۰ ریاست سارنوالی سمع شکایات لوی څارنوالی در رابطه به اختطاف، تجاوز جنسی گروهی و باج‌گیری از سوی هفت تن در مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل، شکایت کرده است.

بر اساس این اعلامیه، مسوولین ریاست سارنوالی سمع شکایات به دنبال ثبت این شکایت در هماهنگی با نهادهای کشفی ۵ تن را حین اخذ مبلغ ۳۰ هزار افغانی رشوه به گونه بالفعل بازداشت کرده و تحقیقات ابتدایی در این مورد نیز آغاز شده و حکم بازداشت ۲ تن دیگر آن نیز صادر شده است.

در عین حال، لوی سارنوالی افزوده که یک تن از منسووبان ریاست عمومی امنیت ملی حین اخذ ۱۰ هزار دالر امریکایی به گونه رشوه باز داشت شده است.

بر بنیاد اعلامیه، یک تن از سارنوالان آمریت تنفیذ احکام سارنوالی عسکری ولایت میدان وردک و یک تن از سارنوالان ریاست سارنوالی استناف زون غرب کابل به اتهامات مطالبه ۱۰ هزار افغانی رشوه و فریب کاری و مطالبه ۲۰ هزار دالر امریکایی وهنگام اخذ ۶ هزار دالر به گونه بالفعل بازداشت شده اند.

این در حالی است که ادارات افغانستان از سوی جامعه جهانی و نهادهای تحقیقی به فساد و رشوه ستانی متهم است.

بازداشت 8 تن به اتهام اخذ رشوه در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد