برکناری-ده‌ها-منسووب-پولیس-در-ولایت-هرات

وزارت امور داخلۀ در یک اقدام کم‌پیشنه، ۴۶ مسوول امنیتی ولایت هرات را به دلیل "عملکرد ضعیف در تامین امنیت و آلوده بودن به فساد" از وظایف شان برکنار کرد.

به گزارش افغان نیوز: پنج‌شنبه هفته گذشته؛ عبدالصبور قانع، معین ارشد وزارت داخله و حمید طهماسی، سربازرس دفتر شورای امنیت ملی و چندین مقام دیگر از وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی برای بررسی ناامنی‌ها به هرات سفر کردند.

پس از سه روز ماندن در هرات و دیدار با مردم، معین ارشد وزارت داخله در یک کنفرانس خبری می‌گوید که در مرحله نخست ارزیابی پولیس هرات، ۴۶ مقام از وظایف‌شان برکنار شدند: «افراد برکنارشده در رده‌های رهبری و در سطح برخی از آمران حوزه‌ها، مدیران و مسئولان کشفی هستند.

تعدادی این افراد مظنون به دست‌داشتن در فساد هستند و آنان برای پاسخ‌گویی به اداره امنیت داخلی پولیس منتقل شدند.

تعداد دیگرشان به علت ناتوانی در کار و یا میعاد بیش‌تر در خدمت‌شان از وظیفه برکنار شدند.» به گفته او، به‌زودی جای این افراد با نیروهای برجسته و کار آمد پر خواهد شد.

عبدالصبور قانع، معین ارشد وزارت داخله تأکید دارد که روند اصلاحات در لوای اول ارتش ملی و ریاست امنیت ملی هرات ادامه دارد و به‌زودی نتایج این اصلاحات از سوی اداره محلی این ولایت همگانی خواهد شد.

مقام‌های محلی هرات از اصلاحات در سکتورهای امنیتی و استخباراتی استقبال می‌کنند. از سوی هم، با تداوم اصلاحات در ساختار نهادهای امنیتی، دفاعی و استخباراتی هرات، امیدواری‌ها مبنی بر بهبود وضعیت امنیتی بیشتر از هر زمانی افزایش یافته است.

برکناری ده‌ها منسوب پولیس در ولایت هرات در حالی صورت می‌گیرد که به گفتۀ باشندگان این ولایت، در جریان چند ماه اخیر، سرقت‌های مسلحانه ،‌اختطاف و جرایم جنایی در شهر و ولسوالی‌های هرات افزایش یافته است.

برکناری ده‌ها منسووب پولیس در ولایت هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد