برای-تامین-امنیت-عزاداران-در-دهه-محرم-تدابیر-اخذ-شده-است

مسئولان امنیتی کابل می‌گویند؛ اقدامات برای تامین امنیت عزاداران از سوی نهادهای امنیتی اتخاذ شده است و مردم باید در ایام برگذاری مراسم در این دهه با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

به گزارش  افغان خبر؛ فرماندهی گارنیزیون کابل، شورای علمای شیعه و وزارت حج و اوقاف در نشست خبری مشترک امروز (پنج شنبه 15 میزان) گفته اند؛ مردم و نیروهای امنیتی در کنارهم تلاش کنند تا مراسم عزاداری در فضای امن برگذار شود.

گل نبی احمدزی٬‌رئیس فرماندهی گارنیزیون کابل دراین نشست خبری گفت:" در دهه محرم همه شهروندان مکلف است که مسئولیت شان را به خوبی انجام بدهند و با درنظرداشت مشکلات؛ نیروهای امنیتی این روزها مصروف اتخاذ تدابیر امنیتی برای برگزاری مراسم عاشورا درکابل می‌باشند".

آقای احمدزی از علمای کشور خواست که جلو کسانی که با استفاده از احساسات دست به تفرقه افکنی می زنند را گرفته وفعالیت آنان را محدود سازند.

وی می گوید که تدابیر امنیتی مکان هایی که پیشاپیش از سوی شورای علما مشخص شده ،گرفته شده است.

درهمین حال داعی الحق عابد٬ معین اداری وزارت حج واوقاف نیز گفت که برای اتخاذ بهتر امنیت در ایام عاشورا در شهر کابل یک کمیسیون مشترک به رهبری سرور دانش٬‌معاون دوم ریاست جمهوری ایجاد شده است.

معین اداری وزارت حج واوقاف از علمای کشور خواست فرصت که در ایام محرم در اختیار دارند استفاده بهتر کرده و در مورد وحدت وهمدلی میان اقوام ساکن افغانستان تاکید کنند.

وی از مردم وعزاداران ماه محرم نیز خواست نکاتی که در اعلامیه شورای علما اشاره شده باید جدآ مدنظر بگیرند واز آن پیروی کنند.

درهمین حال سید حسین محقق زاده٬ رئیس دارالانشای شورای علمای شیعه افغانستان از تمام علما ومبلغان دینی خواست که از تبلیغات حساسیت برانگیز جدآ پرهیز کنند.

وی می گوید که بلندگوها در مساجد پس از ساعت ۱۰شب باید خاموش گردد تا باعث آزار واذیت مردم نشود.

آقای محقق زاده افزود که علما باید در مساجد روی تحکیم وحدت ملی به بحث بپردازند تا وحدت وهمدیلی بین اقوام ساکن در افغانستان بیشتر تحکیم شود.

گفتنی است که همه ساله از ده روزاول ماه محرم در کشور به شکل با شکوهی گرامی داشت به عمل می آید.

برای تامین امنیت عزاداران در دهه محرم تدابیر اخذ شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد