والی-نام-نهاد-طالبان-برای-قندوز-کشته-شد

معاون ستاد ارتش کشور گفته است که ملاعبدالسلام، والی نام نهاد طالبان برای قندوز در جریان عملیات نیروهای امنیتی علیه این گروه  در قندوز کشته شده است.

به گزارش افغان خبر؛ جنرال مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش کشور گفته است که گروه طالبان در ولایت قندوز متحمل تلفات سنگین شده است و والی نام نهاد این گروه نیز طی عملیات نظامی توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

معاون ستاد ارتش در صفحه فیسبوکش نوشته است: نیروهای امنیتی کشور طی عملیات ویژه ملا عبدالسلام والی نام نهاد طالبان در قندوز را که طراح تمام جنایات خونبار و ضد بشری در این ولایت بود، کشته است.

مراد علی مراد تاکید کرد که مرگ ملا عبدالسلام، دستاورد بزرگ عملیات نیروهای امنیتی در قندوز و ضربه‌ی بر پیکر طالبان است.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در شهر قندوز وارد روز سوم خود شده است و به دنبال این درگیری ها تاکنون ده ها خانواده از این ولایت کوچ کرده و به ولایت های همجوار پناه برده اند.

گفته می شود که طالبان در حومه شهر قندوز در خانه های مسکونی پناه گرفته و از داخل خانه های مردم نیروهای امنیتی را هدف تیر اندازی قرار می دهند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز گفته است که علت این که عملیات در شهر قندوز به کندی پیش می رود حفظ جان و مال مردم ملکی است.

آقای وزیری بیان داشت که طالبان در خانه های مسکونی سنگر گرفته و از آنجا بر نیروهای امنیتی شلیک می کنند اما به گفته او نیروهای امنیتی برای اینکه به غیرنظامیان آسیب نرسد، با احتیاط عمل می کنند.

گفتنی است که طالبان در اوایل این هفته به شهر قندوز حمله کردند، این شورشیان بعد از ساعت ها درگیری توانستند که میدان اصلی شهر را تصرف کنند. نیروهای امنیتی اما دوباره موفق به کنترل این میدان شده اند.

از سوی هم  ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان خبر کشته شدن مولوی سلام را تکذیب کرده و گفته است که او همچنان رهبری عملیات نظامی این گروه در قندوز را به عهده دارد.

والی نام نهاد طالبان برای قندوز کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد