سران-حکومت-خواب-اند؛-باید-ملت-آنها-را-بیدار-کند

شماری از فعالان مدنی می‌گویند؛ با وجود ده‌ها میلیارد دالر کمک های جامعه جهان؛در روند زندگی مردم افغانستان هیچ تغییری در مدت ۱۵ سال رو نما نشده است و سران حکومت نیز خودشان را به خواب زده اند.

به گزارش افغان خبر؛ شماری فعالان مدنی امروز (شنبه 17 میزان) در یک برنامه خبری گفتند؛ مدت 15 سال میشود که بیش از چهل کشور در افغانستان حضور نظامی دارند و حدود 5 هزار میلیارد دلار را نیز در این کشور به مصرف رسانده اند اما هیچ تغییری در زندگی مردم رونما نشده است.

صدیق الله منصور انصاری یک تن از فعالان مدنی گفت؛ امریکا به بهانه‌های مختلف مردم افغانستان را توسط هواپیما و نیروهای نظامی خود به قتل می‌رساند و به رسانه ها اعلام میکند که آنها اعضای گروه های تروریستی بودند.

انصاری بیان داشت؛ وضعیت زندگی مردم بدتر از 15 سال گذشته شده است و هزارها تن جان‌های خود را از دست داده اند و هزارها تن دیگر نیز معلول یا زخمی شده اند.

از سوی دیگر جنرال زلمی وردک گفت؛ در 15 سال گذشته حدود چهار میلیون تن از شهروندان افغانستان کشته شده اند و مقصر اصلی آن خود مردم افغانستان اند. آقای وردک افزود؛ اگر مردم افغانستان از کمک های جامعه جهانی درست استفاده می‌کردند  وضعیت کشور چنین نمی بود.

او بیان داشت؛ تا مردم افغانستان خودشان دست به اصلاحات نزنند و تغییرات در زندگی اجتماعی نیاورند، انتظار نداشته باشند که کشورهای جهان این کار را انجام میدهد.

عبدالستار عیار یکی دیگر از اعضای جامعه مدنی گفت؛ در افغانستان به حدی ناامنی افزایش پیدا کرده است که یک فرد؛ زندگی خودش را به مدت یک روز تضمین کرده نمی تواند.

آقای عیار افزود؛ ناامنی ولایت مانند قندوز سبب شده است که یک قرص نان ده افغانی ارزش داشت به 180 افغانی به فروش رسد.

در سال جاری افغانستان گواهی افزایش ناامنی‌های زیاد بوده است و به گفته‌ی مسئولان وزارت دفاع ملی روزانه در 16 ولایت کشور جنگ بین نیروهای امنیتی و مخالفین دولت جریان دارد.

 

سران حکومت خواب اند؛ باید ملت آنها را بیدار کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد