برخی-از-مردم-بی‌‌آنکه-سفر-کرده-باشند،-به-کرونا-مبتلا-شده-اند

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید: نمونه های که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده اند، نشان می‌دهد، افراد بی آنکه تاریخچه سفر به دیگر کشور ها را داشته باشند، به ویروس کرونا آلوده هستند.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور امروز چهارشنبه( 6، حمل )  طی یک نشست خبری در کابل گفت که شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان اکنون به 79 تن رسیده اند.

آقای مایار بیان کرد؛ از این میان، فردی که در کابل به این ویروس مبتلا شده است، کارمند یکی از سفارت خانه ها است. یعنی تا کنون هفت رویداد در کابل ثبت اند که چهار سرباز ماموریت حمایت قاطع، دو دیپلومات خارجی و یک شهروند افغانستان می باشد.

سخنگوی وزارت صحت عامه گفت: یک بانوی 45 ساله در نیتجه این بیماری امروز در هرات جان باخته و یک تن دیگر هفتۀ پیش در ولایت بلخ جان باخته بود.

آقای مایار تاکید کرد، اگر برای جلوگیری از ویروس کرونا توصیه های بهداشتی رعایت نشود، این ویروس بیشتر گسترش خواهد یافت.

از سوی هم، این وزارت، روز گذشته اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 32 رویداد مثبت جدید ویروس کووید 19، در ولایت هرات ثبت شده است.

وزارت صحت عامه کشور همچنان گفت که براساس محاسبات سازمان صحی جهان، احتمال دارد که 16 میلیون نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شوند.

وزیر صحت در این نشست اظهار داشت که از 16 میلیون 66 فیصدش که بیش از 8 میلیون نفر می‌شود می تواند علایم را نشان دهند و از این هشت میلیون نفر 700 هزار تن نیاز به بیمارستان خواهند داشت و 210 هزار تن نیاز جدی به تداوی و احتمال دارد که 110 هزار تن جان خواهند داد.

این درحالی است که دولت افغانستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مسابقات ورزشی، فعالیت هوتل ها، مراکز آموزشی، حوض های آب‌بازی و حمام ها را متوقف کرده است.

برخی از مردم بی‌‌آنکه سفر کرده باشند، به کرونا مبتلا شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد