شمار-مبتلایان-کرونا-در-افغانستان-۱۳۳۰-تن-رسید

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام نموده که با ثبت ۹۵ مورد جدید، شمار مجموعی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به ۱۳۳۰ نفر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: این وزارت دیروز جمعه(5، ثور) با نشر یک اعلامیه گفت که در یک شبانه روز گذشته ۳۳۹ نمونه مشکوک مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان ۹۵ مورد مثبت و بقیه منفی تشخیص شده‌اند.

واقعات مثبت شامل ۵۳ مورد در قندهار، ۱۱ مورد در کابل، ۱۰ مورد در تخار، ۵ مورد در پنجشیر، ۵ مورد در ننگرهار، ۳ مورد در هرات، ۲ مورد در فراه، ۲ مورد در غزنی، یک مورد در لغمان، یک مورد در دایکندی، یک مورد در پروان و یک مورد در نیمروز است.

همچنین براساس اطلاعات این وزارتخانه، در یک شبانه روز گذشته ۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ولایت قندهار جان باخته‌اند که با این رقم شمار کل جان باختگان به ۴۳ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت تصریح کرده که در مدت یاد شده ۹ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند. در حال حاضر شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۱۸۸ نفر رسیده است.

ولایت کابل در مجموع با شناسایی ۴۳۰ مورد مثبت ویروس کرونا در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

این درحالی است که محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور در پیام رمضانی خود از طالبان خواست که با حرمت‌گذاشتن به ماه رمضان و در شرایطی که ویروس کرونا در سراسر کشور شیوع کرده، به صدای صلح و آتش‌بس لبیک بگویند؛ اما طالبان این خواست را رد نموده اند.

شمار مبتلایان کرونا در افغانستان ۱۳۳۰ تن رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد