به-بیش-از-هزار-نفر-آسیب‌دیده-خدمات-صحی-ارائه-شد

سازمان صحی جهان اعلام کرده که همراه با نهادهای همکار خود به بیش از ۷۰ هزار نفر آسیب‌دیدگان از زمین‌لرزه‌ هرات، خدمات صحی ارائه کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان صحی جهان امروز (دوشنبه، 13 قوس) با نشر گزارشی گفته است که این نهاد با همکاری نهادهای همکارش تا آخر ماه نوامبر سال جاری میلادی، برای 70 هزار و 817 تن از آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات، خدمات صحی ارائه کرده اند.

این نهاد گفته است که به این افراد خدمات صحی اولیه، مراقبت‌های بازتوانی و تروما و کیت‌های بهداشتی در ولسوالی‌های زنده‌جان، انجیل، کشک، کوهسان، گلران و شهر هرات ارائه شده است.

طبق گزارش سازمان صحی جهان، در زمین‌لرزه‌های پیاپی در هرات بین‌ هفت تا ۱۵ اکتوبر، هزار و ۴۸۲ نفر جان باخته‌اند و دو هزار و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این نهاد گفته است که در این زمین‌لرزه‌ها، ۱۰ هزار و دو خانه به ‌صورت کامل ویران و ۲۲۰ هزار و ۴۳۰ خانه‌ دیگر آسیب شدید دیده است که بر اثر ویرانی و تخریب این خانه‌ها، ۴۷ هزار خانواده مجبور شده‌اند در محل‌های موقت زندگی کنند.

در گزارش آمده است که در این زمین‌لرزه‌ها ۴۰ مرکز صحی نیز آسیب دیده‌ که نیازهای صحی فوری را تشدید کرده است.

سازمان صحی جهان افزوده است که ۲۷۵ هزار نفر در این زمین‌لرزه‌ها به ‌صورت مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که ۶۰ درصد آنان کودکان هستند و نیاز به کمک‌های فوری صحی دارند و با رسیدن فصل زمستان، آسیب‌پذیری آنان بیشتر می‌شود.

این نهاد گفته است که برای رسیدگی به نیازهای صحی آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه، از جمله ارائه‌ خدمات مراقبت از تروما و بازتوانی، خدمات روانی و حمایت اجتماعی، ۱۲.۷ میلیون دالر کمک درخواست کرده‌ که تا کنون تنها ۴۰ درصد آن تامین شده است.

این در حالی است که به تاریخ پانزدهم میزان سال روان نخستین زمین‌لرزه به بزرگی 6.3 درجه ریتشر ولسوالی زنده‌جان هرات را تکان داد که خسارات مالی و جانی زیادی را برجای گذاشت. پس از زمین‌لرزه نخست، دست‌کم 50 پس‌لرزه دیگر هرات و شماری از ولسوالی‌های آنرا تکان داده است.

به بیش از 70هزار نفر آسیب‌دیده خدمات صحی ارائه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد