بیش-از-۱۵۰-مخالف-مسلح-در-سراسر-کشور-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در جریان عملیات ۲۴ساعته نیروهای امنیتی و دفاعی در نقاط مختلف کشور بیش از ۱۵۰ مخالف مسلح کشته و ۴۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش افغان خبر: وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرده است که این عملیات ها به هدف سرکوب مخالف مسلح و تامین امنیت آن مناطق انجام شده است.

این عملیات ها در تعدادی از ولسوالی های ولایات (ننگرهار،لغمان، غزنی،  پکتیا، پکتیکا   خوست ، میدان وردک، کندهار ، فراه،  غور، هرات ،جوزجان،  بلخ ، تخار ، کندز ، بدخشان و هلمند) راه اندازی شده است، که در نتیجه آن ده ها تن هراس افکن به شمول ۴ تن قوماندان طالبان کشته و ۴۴ تن زخمی گردیده اند.

درین عملیات  مشترک نیرو های دفاعی و امنیتی کشور که  به حمایه قوتهای توپچی و هوائی  صورت گرفته  در مربوطات  موسی خیل ولایت خوست ده ها تن هراس افکن کشته و ۸ تن به شمول ولسوال نامنهاد طالبان زخمی شده اند.

در مربوطات ولسوالی پسابند ولایت غور ۸ تن شورشی طالب به شمول ۲ تن قوماندانان هریک ملا بصیر و ملارشید کشته و ۴ تن آنها  زخمی شده اند، در مربوطات ولسوالی څمکنی ولایت پکتیا ۷ تن جنگجو به شمول یک تن قوماندان کشته  و ۳ تن دیگر شان  زخمی شده اند.

در مربوطات ولسوالی های گرمسیر، نادعلی، گرشک وحومه شهر لشکرگاه ۲۱ تن دهشت افکن به شمول یک تن قوماندان طالب  بنام ملا محمد  کشته و ۱۶ تن دیگر آنها  زخمی گردیده اند .

همچنان در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی در مربوطات ولسوالی چک ولایت میدان وردک  ۹ تن شورشی طالب  کشته و ۱۳ تن زخمی شده اند، در مربوطات ولسوالی چمتال ولایت بلخ  ۵ تن هراس افکن از بین برده شده اند.

درعملیات پاکسازی ولسوالی امام صاحب ولایت کندز ۲۷ تن مخالف مسلح ازبین رفته وتعداد دیگر شان زخمی شده اند و در عملیاتی که در مربوطات ولسوالی مقر ولایت غزنی اجرا شده یک تن هراس افکن کشته شده است.در این علمیات ها ۱۳ تن از سرابازان ارتش ملی نیز کشته شده است.

بیش از ۱۵۰ مخالف مسلح در سراسر کشور کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد