هزار-فامیل-از-اثر-جنگ-در-ولایت-هلمند-بیجا-شده-اند

اداره رسیدگی به حوادث ولایت هلمند می‌گوید؛ به دلیل جنگ جاری در ولایت هلمند بیشتر از ۶هزار و۱۲۴ هزار فامیل از اطراف ولایت هلمند بیجا شده اند و به مرکز این ولایت (لشکرگاه) مسکن گزیده اند.

به گزارش افغان خبر: این اداره بیان میدارد که برای 6هزار و124 فامیل بیجا شده از اثر جنگ مبلغ 4 میلیون افغانی پول نقد از سوی ریاست رسیدگی به حوادث کمک صورت گرفته است.

این ریاست می‌گوید؛ این بیجا شدگان از ولسوالی های خانشین ، گرمسیر، ناوه، ناد علی و گرشک این ولایت هستند و در شهر لشکرگاه مسکن گزین گردیده اند.

باید افزود: ریاست رسیدگی به حوادث این ولایت در همکاری با ریاست سره میاشت و موسسه DRC نیز برای 912  فامیل بیجا شده ولسوالی گرشک و حوزه چهارم ولایت هلمند مواد غذایی و پول نقد نیز توزیع کرده اند.

 قابل ذکر است: که این ریاست در همکاری با ریاست  سرمیاشت، برای 568 فامیل متضرر ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی در ولایت هلمند آسیب پذیر کمک صورت گرفت که به هر فامیل 1بوری آرد 50 کیلویی، 3 لیتر روغن مایع و 100 گرام چای توزیع گردید.

ریاست رسیدگی به حوادث همچنان در همکاری با موسسه DRC، برای 344 فامیل متضرر که از گذر جنگ و نا آمنی ها در این ولایت  آسیب پذیر گردیده اند، برای هر فامیل مبلغ 14000 افغانی پول نقد توزیع کرده است .

از سوی دیگر ریاست رسیدگی به حوادث ولایت  فراه نیز با همکاری موسسه WFP  ، برای 300 فامیل که از اثر جنگ و نا امنی از ولسوالی پشت رود ولایت فراه بیجاده شده بودند و در مرکز آن ولایت مسکن گزین گردیده اند، برای هر فامیل متضرر 200 کیلو آرد، 7 کیلو دال، 8.4 لیتر روغن مایع و نیم کیلو نمک توزیع کرده است . قابل ذکر است که بتعداد 1550 فامیل از ولسوالی پشت رود بیجا و در مرکز آن ولایت مسکن گزین شده اند.

6هزار فامیل از اثر جنگ در ولایت هلمند بیجا شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد