طالبان-دهنه-غوری-ولایت-بغلان-را-تصرف-کردند

مقام‌های محلی ولایت بغلان میگویند که منطقه دهنه غوری این ولایت توسط طالبان مسلح تصرف‌شده و نیروهای امنیتی از این نقطه مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش افغان خبر: محمود حقمل سخنگوی والی بغلان به رسانه‌ها گفته است که منطقه دهنه غوری در حال حاضر در دست طالبان است و نیروهای امنیتی در کوه‌های اطراف این ولسوالی برای تدارکات عملیاتی پراکنده شدند.

اما آقای حقمل در مورد خسارات و تلفات در این رویداد چیزی نگفت است و قرار است در کنفرانس خبری جزئیات این حمله طالبان را بیان کند.

اما شمار از دکان‌های بازار این منطقه سوختانده شده است اما دقیق معلوم نیست که این دکان‌ها از سوی چی کسانی به آتش کشیده شده است، کسانی که عکس‌های را در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص فیسبوک در این مورد منتشر کرده، گفته‌اند که طالبان دست به چنین کاری زده‌اند.

طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ی گفته بود که دهنه غوری را شام روز یک‌شنبه تصرف کرده بودند و تلفات زیادی نیز به نیروهای امنیتی وارد کرده‌اند.

طالبان سه روز قبل مراکز دولتی و پاسگاه‌های امنیتی این مناطق را در محاصره خود قرار داده بودند، که در حال حاضر چهار پوسته (پاسگاه) نظامی نیروهای نظامی در دست آن‌ها قرارگرفته است.

شاهراه کابل شمال که ولایات شمالی کشور را به مرکز وصل می‌کند نیز از این ولایت گذشته است و با تصرف این منطقه رفت‌وآمد مسافران نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

اما شمار از مناطق این ولایت از یک سال به این‌سو با تهدیدات جدی امنیتی مواجه بود، ولسوالی دندغوری، دند شهاب الدین، بغلان مرکزی و شمار از مناطق دیگر نیز در آتش جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان می‌سوزد.

طالبان دهنه غوری ولایت بغلان را تصرف کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد