بیش-از-۴۵-هزار-معتاد-در-یک-سال-گذشته-درمان-شده‌اند

مسئولان وزارت صحت عامه امارت اسلامی اعلام کرده‌اند که در سال گذشته بیش از ۴۵ هزار فرد مبتلا به اعتیاد تحت درمان قرار گرفته و پس از تکمیل روند درمان، به خانواده‌هایشان بازگردانده شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: رئیس برنامه ملی درمان معتادان وزارت صحت عامه گفت که درمان افراد مبتلا به اعتیاد تنها مسئولیت دولت نیست، بلکه سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای مرتبط و همه اقشار جامعه نیز در این زمینه مسئولیت مشترک دارند و باید برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد همکاری کنند.

به گفته مسئولان این وزارت، در کنار خدمات درمانی، برای بیش از چهار هزار نفر از معتادان بهبودیافته آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌آموزی نیز ارائه شده است تا زمینه بازگشت آنان به زندگی عادی و ورود دوباره به بازار کار فراهم شود.

رئیس برنامه ملی درمان معتادان همچنین تأکید کرد که اقدامات برای مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان در کشور گسترش یافته و هماهنگی با نهادهای بین‌المللی در بخش‌های پیشگیری، درمان و توانمندسازی افراد بهبودیافته تقویت شده است.

 

بیش از ۴۵ هزار معتاد در یک سال گذشته درمان شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد