تروریستان؛-نمیتوانند-وحدت-مارا-بشکنند

رئیس جمهورغنی با محکوم کردن حمله تروریستی بر عزاداران حسینی در ولایت بلخ، گفته که تروریستان با حمله در اماکن مقدس و عزاداران هرگز وحدت پیروان مذاهب را از بین برده نمیتوانند.

به گزارش افغان خبر: بعد از ظهر روز گذشته (دهم محرم الحرام)، تروریستان با حمله انفجاری بر هیئت عزاداران حسینی در ولایت بلخ 15 تن را شهید کردند و 30 تن دیگر را زخمی ساختند.

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی بیان کرد:"در حالی‌که مردم مسلمان افغانستان در مساجد و تکایا از سالروز شهادت نواسۀ حضرت محمد (ص) گرامی‌داشت و عزاداری می‌کردند، افراد وابسته به گروه‌های تروریستی یکبار دیگر با حمله به عزاداران در ولایت بلخ، مردم را به سوگ نشاندند".

در این اعلامیه رئیس‌جمهور، ضمن غم‌شریکی با خانواده‌های شهدای حادثه‌ی روز گذشته، این جنایت و عمل نابخشودنی را تقبیح کرده و برای مجروحین این رویداد از بارگاه ایزدمتعال شفای عاجل استدعا می‌دارد.

رئیس‌جمهور کشور تأکید می‌ورزد که دشمنان افغانستان با حمله در اماکن مقدس و عزاداران هرگز وحدت پیروان مذاهب را صدمه نخواهند رساند.

او گفت: امروز در همه‌ی مساجد و تکایا، عزاداران نفرت شان را علیه حملۀ تروریستی شب گذشته در کارته سخی کابل و سایر حملات تروریستی ابراز داشته و بر وحدت و همدلی تأکید کردند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی خطاب به دشمنان مردم افغانستان گفت: "باید بدانید که نسل امروز ما با آگاهی و خرد کامل هرگز اجازه نخواهد داد، تا میان مردم دست به نفاق‌افکنی بزنید. او گفت، تروریزم تحت هرنامی که باشد دشمن بشریت است و درمیان مردم افغانستان هرگز جایگاه نخواهد داشت".

این درحالی است که یک شب پیش نیز تروریستان مسلح وارد زیارتگاه کارته سخی در کابل شدند و با شلیک بر عزاداران و انفجار بمب ده هاتن را شهید و زخمی ساختند که واکنش تند رهبران حکومت وحدت ملی و سازمان ملل را در پی داشت.

تروریستان؛ نمیتوانند وحدت مارا بشکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد