فرماندهان-حزب-اسلامی-تاکنون-در-سنگر-های-جنگ-حضور-دارند

شماری از فرماندهان حزب اسلامی در بخش های از کشور بعد از امضای توافقنامه صلح، جنگ را با نیروهای امنیتی متوقف کردند اما تا کنون در جبههات قرار دارند.

به گزارش افغان خبر: شماری از  فرماندهان حزب اسلامی میگویند:"ما منتظر هستیم تا رهبری این حزب دستور دهد و سنگر جنگ را رها کنیم".

یکی از این فرماندهان این حزب در شمال کشور به رادیو آزادی گفته که ما در حال حاضر فعالیت نظامی نداریم، اما مناطقی را در ولایات کندز و بغلان در ختیار داریم.

«عبدالله نهضت یار» مسئول ولایتی حزب اسلامی در بغلان نیز گفته که در حال حاضر بخشهای از این ولایت در تصرف نیروهای حزب اسلامی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد که در جنگهای گذشته نیروهای حزب اسلامی و دولت کابل در این مناطق درگیر شدند که تلفاتی به دو طرف وارد شده است.

«عبدالستار بارز» والی بغلان نیز درباره حضور افراد حزب اسلامی در این ولایت اظهارداشت که مناطق ولایت بغلان در اختیار اعضای این حزب است.

محمد امین کریم یکی از مذاکره کنندگان حزب اسلامی در کابل پیش از این گفته بود که افراد حزب اسلامی تامین امنیت مناطق بغلان و پلخمری را در اختیار دارند که در غیر اینصورت مردم عادی دچار مشکل می‌شوند.

اما چرا حزب اسلامی تا کنون دستور ترک سنگر های جنگی را برای فرماندهان شان نداده، سوالیست که باید مسئولان این حزب جواب بگوید.

با گذشت حدود یک ماه از زمان امضای توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان، مواد این توافقنامه به صورت کامل به اجرا گذاشته نشده است.

 

فرماندهان حزب اسلامی تاکنون در سنگر های جنگ حضور دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد