عدم-هماهنگی-میان-سیاستمداران-و-مسئولان-نظامی،-دلیل-ضعف-نیروهای-امنیتی-است

رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید؛ نیروهای امنیتی کشور در هماهنگی کامل قرار دارند؛ اما عدم هماهنگی میان سیاسیون و نهادهای امنیتی سبب ضعف آنها گردیده است.

به گزارش افغان خبر؛ امر الله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی امروز (پنج شنبه ۲۲میزان) در برنامه افتتاح بنیاد مساعدت برای قهرمانان کشور گفت؛ نیروهای امنیتی دارای وحدت و هماهنگی کامل اند و دلیل ضعف این نیروها، نبود هماهنگی سران حکومت وحدت ملی با نهادهای امنیتی است.

صالح گفت؛ سران حکومت وحدت ملی درگیر زد و بند و تقسیم قدرت بین خودشان هستند و هیچ توجهی به بهبود وضعیت امنیتی ندارند. او افزود؛ حکومت، ملکیت هیچ کسی نیست اما سران حکومت وحدت ملی، حکومت را ملکیت  خودشان ساخته و در حال تقسیم آن هستند.

به گفته امر الله صالح؛ رئیس جمهور کشور درحالی میخواهد با گروه طالبان صلح کند که آنان دست برتر در جنگ دارند. او افزود؛ تا زمانی که با دشمن در جنگ توازن  وجود نداشته باشد، صلح امکان پذیر نیست.

صالح افزود؛ سیاست و جنایت هیچ وقت نمیتواند در کنارهم قرار بگیرد اما در افغانستان این دو در حال یک جا شدن است و این میتواند خطر جدی برای ملت افغانستان باشد.

در همین حال داکتر رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیتی رئیس پیشین افغانستان گفت؛ جنگ در کشورها به دو نوع است، اول هدف از جنگ دفاع از ناموس و وطن این قابل قدر است و هیچ کس علیه آن اعتراض ندارد، اما نکته دوم اینکه جنگ برای به هدف رسیدن کشورهای خارجی میباشد که این نوع جنگ مردود است.

سپنتا گفت؛ طالبان نیروهای اجیر شده آی اس آی پاکستان هستند و برای هدف سازمان استخبارات پاکستان می‌جنگند و مردم کشور را به خاک و خون می‌کشند.

او بیان داشت؛ طالبان میخواهند نظامی که آی اس آی پاکستان میخواهد در افغانستان بر خلاف قانون اساسی کشور پیاده کند و این خواست طالبان به معنی نابودی نظام فعلی خواهد بود.

آقای اسپنتا افزود؛ گروه طالبان حتی یک تیر بدون اجازه آی اس آی پاکستان به طرف سربازان کشور فیر کرده نمی توانند و این نشان دهنده این است که انها مزدوران  پاکستان هستند.

 

عدم هماهنگی میان سیاستمداران و مسئولان نظامی، دلیل ضعف نیروهای امنیتی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد