تناقض-گویی-در-مورد-وضعیت-امنیتی-ولایت-هلمند

شماری از اعضای شورای ولایتی هلمند درحالی از افزایش حملات گروه طالبان و ضعف نیروهای امنیتی در این ولایت خبر می دهند که سخنگوی والی مدعی شکست تروریستان و پیروزی نیروهای امنیتی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالمجید آخندزاده عضو شورای ولایتی هملند، امروز دوشنبه ( ۲۲، میزان ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که هرچند وضعیت امنیتی در این ولایت از گذشته ها به این سو خوب نبود، اما در این اواخر شدت جنگ در شماری از ولسوالی های این ولایت بیشتر شده است.

به گفته وی؛ جنگجویان گروه طالبان در شهر لشکرگاه مرکز هلمند و ولسوالی های نادعلی، گرشک، موسی قلعه و گرم سیل حضور کامل دارند و نیروهای امنیتی نمی توانند با این گروه مقابله کنند. بنابراین، اگر حکومت مرکزی توجه جدی نکند، این ولایت سقوط خواهند کرد.

از سوی هم، حیات الله مایار عضو دیگر شورای ولایتی هلمند می گوید که گروه طالبان شب هنگام بالای بیز های امنیتی حملات تهاجمی را راه اندازی می کند و در چندین مورد تلفات سنگین را به نیروهای امنیتی وارد کرده اند. از سوی هم، در این اواخر قتل های مرموز نیز افزایش یافته و مقام های امنیتی در این مورد هیچ اعتنای ندارند.

در همین حال، عمرحواک؛ سخنگوی والی هملند با رد این گفته ها می گوید که عملیات نیروهای امنیتی بالای لانه های هراس افگنی ادامه دارد و در حال حاضر روحیه گروه طالبان تضعیف شده است و توان مقابله را با نیروهای امنیتی ندارد.

به گفته سخنگوی والی هلمند، طی چندین حملات نیروهای هوایی و زمینی افغان، گروه طالبان تلفات سنگین را متقبل شده و همچنان شماری از سلاح و مهمات این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

اما حیات الله مایار عضو شورای ولایتی هلمند می گوید که باید از نیروهای خارجی نیز استفاده شود تا با حملات هوایی بر مواضع گروه طالبان، ضربه سنگین بر این گروه وارد شود و نیروهای امنیتی کشور به روند پاک سازی و شکست هراس افگنان ادامه دهد.

او تاکید کرد که بدون حمایت نیروهای بین المللی امکان شکست این گروه دشوار است و حکومت باید تلاش کند تا نیروهای بین المللی را متقاعد سازد که بر مواضع این گروه حمله نمایند.

این عضو شورای ولایتی هلمند در اخیر خاطر نشان کرد که اگر حکومت مرکزی اقدامات اساسی و جدی برای حمایت نیروهای امنیتی کشور در ولایت هلمند مدنظر نگیرد، احتمال آن وجود دارد که این ولایت توسط گروه طالبان سقوط کند.

این درحالی است که ولایت هلمند مرکز قاچاقبران مواد مخدر و مهمترین پایگاه گروه های تروریستی بوده و وجود قاچاقبران داخلی و بین المللی در این ولایت باعث شده تا مهمترین مکان برای تامین نیازمندی های گروه طالبان و دیگر گروه های هراس افگنی قرار گیرد. زیرا گروه طالبان از فروش مواد مخدر در این ولایت سود می برند و در سال های گذشته طالبان بیشترین سعی و تلاش کردند تا نفوذ شان را در این ولایت حفظ و گسترش دهند.

تناقض گویی در مورد وضعیت امنیتی ولایت هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد