شورای-رهبری-جمعیت-اسلامی-به-بازندگان-انتخابات-هشدار-داد

شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید: کسانی که بحران خلق می‌کنند و نمی گذارند تا نتایج بازشماری اعلام گردد، در واقع خودش را بازنده و جز ملت افغانستان نمی بینند. بنابراین، اگر آنان دست از ماجراجویی نکشند، مردم به جاده ها خواهند ریخت.

به گزارش افغان نیوز: سید ابراهیم ایمات، رئیس شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان امروز شنبه( 16، قوس ) طی یک نشست خبری در کابل روی تاخیر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و گفتگو های صلح صبحت کرد و گفت: کسانی که بحران خلق کرده و نمی گذارند نتایج بازشماری اعلام گردد در واقع خودش را بازنده می بینند. اگر دست از ماجراجویی برندارند، ملت ما با این ها تقابل خواهند کرد.

وی افزود: رهبری تیم دولت ساز تاکنون اجازه نداده است که ملت، قوت مردمی شان را به نمایش بگذراند، اما اگر بیشتر از این بحران خلق کنند، مردم به جاده ها خواهند ریخت.

رئیس شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان بیان کرد، تمام مردم خصوصا قشر غریب کار به فغان رسیده و خط فقر شان را اعلام خواهند کرد. وی از کمیسیون های انتخاباتی خواست تا نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند. بنابراین، تمام اقشار جامعه نگران آینده سیاسی و اقتصادی اند که این خودش یک نوع بحران پنداشته می‌شود.

آقای ایمات، گفت: تمام امور کمیسیون های انتخاباتی زیر نظارت بوده و کار شان زیر پرسش نیست؛ زیرا جامعه بین الملل، سفارت های خارجی به شمول سفیر ایالات متحده امریکا و یونما این دور از انتخابات ریاست جمهوری را نسبت به دیگر انتخابات های گذشته بهتر دانسته اند.

او گفت: گاهی طبل حکومت موقت را می زنند و گاهی هم خواهان مشارکت سیاسی می شوند که هر دوی شان خواب و خیال خواهد بود. زیرا شرکای ائتلاف سیاسی حامی دموکراسی و منتقد به پروسیه روند ملت سازی است و نخواهند گذاشت که کسی در این روند مداخله نماید.

وی، از کمیسیون های انتخاباتی خواست تا از هیچ گروهی، هراس نداشته باشند و رای ملت را حفظ کنند و به زود ترین فرصت نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نماید.

رئیس شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان از نهاد های مدنی همسو در سراسر افغانستان خواست تا موقف مجاهدانه و مدنی را برای دفاع از حقوق ملی و سیاسی، حزبی بگیرند و نگذارند که از نام و بیرق برای منافع شخصی شان استفاده کنند.

آقای ایمات همچنان در مورد گفتگو های صلح سخن زد و گفت: « شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان خواهان گفتگو های بین الافغانی است. وی از زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا خواست تا با حامیان و نمایندگان واقعی ملت مذاکره نماید در غیر آن در دیدار با چند تن معامله گر به شکل مخفی و خصوصی برای ما پذیرفتنی نخواهند بود.»

این در حالی است که امریکا از آغاز دوباره گفتگو های صلح با طالبان در شهر دوحه، پایتخت قطر خبر داده اند. منابع معتبر امریکایی گفته اند که این مذاکرات به صورت رسمی امروز شنبه( 16، قوس ) بین زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان طالبان آغاز شده است. این منابع گفته است که کاهش خشونت ها از سوی طالبان در افغانستان و بحث برای مذاکرات بین الافغانی از جمله مواد مهم این مذاکرات است.

 

شورای رهبری جمعیت اسلامی به بازندگان انتخابات هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد